وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار دبیرکل مجمع تقریب و رئیس جنبش وحدت اسلامی پاکستان
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۳۲ 666

دیدار دبیرکل مجمع تقریب و رئیس جنبش وحدت اسلامی پاکستان

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صاحبزاده ملک پرویز اکبر ساقی رئیس جنبش وحدت اسلامی پاکستان در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اظهار خرسندی از دیدار و فعالیت های جنبش وحدت اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم جنبش وحدت اسلامی تلاش مضاعفی برای دانش افزایی بین بریلوی ها انجام دهد تا افراد تحصیل کرده میان آنها گسترش یابد.

وی افزود: از دیدار شما خیلی خوشحال هستم و امیدوارم حزب تحریک وحدت اسلامی تلاش خوبی برای دانش افزایی بریلوی ها بکند تا افراد تحصیل کرده در میان آنها زیاد شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: پاکستان نیاز زیادی به افراد تحصیل کرده دارد تا جهل  بر طرف شود.

صاحبزاده ملک پرویز اکبر ساقی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جنبش وحدت اسلامی در زمانی که در پاکستان فرقه گرایی در اوج قرار داشت تشکیل شد، اظهار داشت:در آن زمان فضا به این شکل بود اگر فردی به حسینیه شیعیان رفت و آمد داشت، امنیت فردی اش از سوی افراطی ها به مخاطره می افتاد.

رئیس جنبش وحدت اسلامی پاکستان با اشاره به اینکه در چنین فضای فکری پدر وی توانست این جنبش را برای نزدیکی بین مسلمانان ایجاد کند، افزود: اکبر ساقی برادرشان تا زمان حیات پس از پدر راه ایشان را ادامه دادند و برای وحدت مسلمین تلاش کردند.

وی با اشاره به دفاع جنبش وحدت اسلامی از انقلاب اسلامی ایران و دیدار پدرشان با امام خمینی، تصریح کرد:جهل عامل اصلی برای جذب مردم به سمت تکفیر است و با آموزش باید توصیه های اسلامی از قبیل صلح و دوستی را افزایش بدهیم.

ارسال نظر