وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دکتر شهریاری درگذشت مولانا محمد رفیع عثمانی را تسلیت گفت
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۳:۰۹ 581

دکتر شهریاری درگذشت مولانا محمد رفیع عثمانی را تسلیت گفت

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت مولانا محمد رفیع عثمانی مفتی اعظم فقید دیوبند و رئیس دارالعلوم کراچی پاکستان را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

إناللّه و إنا إلیه راجعون 
جناب مولانا شیخ محمدتقی عثمانی دامت برکاته
مفتی اعظم محترم پاکستان
سلام علیکم
با کمال تألم و تأثر خبر ارتحال مولانا محمد رفیع عثمانی، مفتی اعظم فقید دیوبند و رئیس دارالعلوم کراچی پاکستان را دریافت کردم.
این عالم عامل و محقق توانا از پیشگامان جنبش اسلامی کشور جمهوری اسلامی پاکستان به شمار می آمد و تالیفات فراوان، ارزشمند و ماندگار ایشان نظیر احکام زکات، التعلیقات النافع الفتح الملحم، علم قیامت و نزول مسیح و نوادر الفقه، میراثی ماندگار و چراغی روشن برای شاگردان و رهروان اوست.
خدمات ارزنده آن مرحوم در شورای علمای پاکستان، شورای ایدئولوژیک اسلامی، کمیته رویت هلال، شورای زکات دولت سند و به ویژه ریاست دارالعلوم کراچی و تلاش وافر ایشان در امر ترویج روحیه وحدت، اخوت و برادری در بین مسلمانان پاکستان و جهان، تلاشی مأجور و سعیی مشکور بود که قطعاً توسط شاگردان، علاقمندان و مریدانش استمرار خواهد یافت. 
اینجانب، این ضایعه را به حضرتعالی و علمای جهان اسلام، جامعه علمی و مسلمانان شریف کشور پاکستان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت الهی و معیت با رسول الله(ص) و برای همه بازماندگان و پیروان معزز ایشان، صبر و عافیت مسألت دارم.

ارسال نظر