وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی امری واجب و ضروری است
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۸:۱۰ 770

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی امری واجب و ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به توطئه های اخیر رژیم صهیونیستی علیه امت اسلام و ارزشهای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات جدید رژیم صهیونیستی امری واجب و ضروری است و همه مسلمین و آزادیخواهان جهان بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند. 
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع با بیان اینکه جهان اسلام با خطرات جدی روبروست و رفع این خطرات و حل مشکلات جهان اسلام، همکاری وتعاون همه مسلمانان بویژه علمای امت اسلامی را می طلبد،ازمواضع شیخ خالدالمـلا  پیرامون وحدت امت اسلام در مواقع گوناگون تقدیرکرد و نظرات ایشان رابسیار راه گشا و الهام بخش دانست.
وی با تشریح مدل مفهومی اتحادیه اسلامی، افزود: با برقراری گفت وگو و تعامل بین العلمایی می توان فرهنگ برادری و همدلی را میان مسلمانان ترویج کرد و این خود راهی برای تحقق امت واحده اسلامی است‌. 
در ادامه این دیدار شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مشکلات عراق، دخالت های آشکار آمریکا در امور داخلی این کشور، تلاش های صورت گرفته از سوی آمریکایی ها برای دور کردن عراق از اصل و اساس خویش اشاره کرد.
این عالم اهل سنت ایجاد تفرقه در کشور عراق را از دیگر برنامه های دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: همان گونه که آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم بارها تأکید کرده اند، امروز بیش از هر زمانی به فعالسازی پروژه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلامی نیاز داریم. 
رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به تلاش های صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، تصریح کرد: وحدت اسلامی قوی ترین سلاح در دست مسلمانان است.
شیخ خالد الملا با تاکید بر اینکه وضعیت 
عراق در بحث تقریب مانند ایران نیست، گفت: در ایران تحت هدایت و نظر رهبر معظم انقلاب همگان در بحث تقریب اتفاق نظر دارند، ولیکن در عراق بعضا موسسات و گروه‌هایی مخالف تقریب هستند.
ایشان ضمن استقبال از نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی خواستار تشکیل جلسات همفکری برای تبادل نظر پیرامون این نظریه در جهان اسلام شدند و از پیشنهاد قرار گرفتن موضوع مراحل پنجگانه برای دستیابی به امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی استقبال کردند.

ارسال نظر