وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حفاظت از سرزمین‌های اسلامی یک مسئولیت مشترک میان همه مسلمانان جهان است
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۸:۳۳ 537
زنگنه در گفت‌وگو با تقریب:

حفاظت از سرزمین‌های اسلامی یک مسئولیت مشترک میان همه مسلمانان جهان است

صباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، پیرامون محورهای مقالات سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: ما سراسر جهان اسلام را یک جغرافیای واحدی می‌بینیم و مسلمانان وظیفه دارند تا در برابر تمام نقاط سرزمین‌های اسلامی، حال چه این سرزمین ها در جام و تیسفون باشد و چه در برمه، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یا یمن زمانیکه در معرض حمله دشمنان و یا حتی مورد حمله دولت‌های مدعی اسلام قرار می‌گیرند، علیه آن اشغال و تهاجم، قیام کنند و رفتار خشونت بار نظامیان را محکوم کنند.

وی افزود: در همین راستا مسلمانان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا سرزمین های اشغالی را آزاد کنند حال چه خودشان وارد عمل شوند و چه به کمک مردم ساکن آن سرزمین ها بشتابند. بنابراین حفاظت از سرزمین های اسلامی یک مسئولیت مشترک میان همه مسلمانان جهان است.

زنگنه با تاکید بر اینکه امروز باید سبک فرهنگ، تفکر و اطلاعات مردم کشورهای اسلامی بالا برده شود و آنان را از توطئه های دشمنان مطلع کرد، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید میان خودشان یک کمیته حسن نیت تشکیل دهند و بین دولت مردان کشورهایی که اختلاف نظر دارند وساطت و سوءتفاهمات را برطرف کنند تا زمانیکه به راهکارهای اجرایی و عملی برای توقف خشونت منتهی شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید در طرح توقف حمله های تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه یکدیگر هم اقداماتی را انجام دهند؛ گاهی حمله های تبلیغی و رسانه ای در آتش افروزی، خطری بیشتر از جنگهای واقعی دارند، بنابراین در این زمینه باید بیش از پیش برنامه ریزی صورت گیرد و جلوی آن گرفته شود.
 

ارسال نظر