وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری: مسجد نباید محلی برای جامه عمل پوشاندن به دسیسه‌های دشمنان باشد
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۸:۴۰ 648

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری: مسجد نباید محلی برای جامه عمل پوشاندن به دسیسه‌های دشمنان باشد

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر به کشور پاکستان، در ابتدای ورود به شهر کراچی با مفتی تقی عثمانی، رئیس دارالعلوم کراچی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در این دیدار اظهار داشت: نظام پادشاهی در کشورهای مختلف هیچگاه نمی‌پذیرند که مساجد به نام شیعیان و یا اهل سنت برپا شود اما در نظام های جمهوری همانند ایران و پاکستان این مسئله پذیرفته شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما هیچگاه در طول انقلاب اسلامی مخالف بنا کردن مسجد برای اهل سنت نبوده ایم، در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی، مسجد نباید به مسجد ضرار تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در همین خصوص ادامه داد: مسجد باید مرکز امن و مرکز نشر پیام اسلام باشد و خدایی نکرده نباید محلی برای جامه عمل پوشاندن به دسیسه های دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نباید مساجدی که بنا می‌شود تبدیل به مسجدي چون مسجد ضرار شود چراکه به نظام اسلامی و مقاصد عالیه انقلاب اسلامی ضربه می‌زند. بنابراین کسانی که می‌خواهند مساجدی را بنا کنند باید افراد امنیت دوست و مورد اطمینان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اذعان داشت: مسئولین ابتدا باید امنیت را برای مردم فراهم کنند تا آنها بتوانند شئونات اسلامی را به صورت آزادانه انجام دهند.

شهریاری در ادامه ساختار مدل مفهومی امت واحده اسلامی و اتحادیه اسلامی را برای حضار تشریح کرد و گفت: ما به عنوان کشورهای اسلامی هم همانند اروپایی ها میتوانیم محدودیت های مرزی را از میان برداریم تا ارتباطات مشترک علمی بیشتری داشته باشیم و قدم‌های مثبتی را برای جوامع اسلامی برداریم.

ارسال نظر