وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج فرصتی برای کسب معرفت و تقویت وحدت در قلوب مسلمانان است
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۴ 508
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با تقریب:

حج فرصتی برای کسب معرفت و تقویت وحدت در قلوب مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین حیدری آل کثیری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حج را نقطه اتصال قلب های مسلمانان دانست و اظهار داشت: انجام مناسک و اعمال حج، فرصت و میدانی برای نزدیک کردن قلب ها و افکار است، در این مراسم معرفتی شکل می گیرد که وحدت و تقریب را عمق می بخشد.

وی افزود: مراسم حج در این ایام به عنوان نماد نورانی وحدت می باشد که با برپایی جشن اعیاد به اوج خود خواهد رسید، سپس به دنبال خود، روز عرفه، روز شناخت را رقم خواهد زد.

 آل کثیری پیرامون تاثیرات اعیاد اسلامی بر جهان اسلام و جهت دهی به تفکرات امت اسلام، اظهار داشت: ححاج بعد از انجام رمی جمره به عنوان نماد شیطان صفتان و استکبار این آمادگی را کسب می کنند تا از همه متعلقات خود بگذرند و در میدان مبارزه تن به تن قرار گیرند.
 وی عنوان کرد: تمام این اعمال درس و نقشه راهی برای امت اسلام است، مسلمانان باید این مسئله بدانند که برای حیات اسلام و تقویت آن از آبرو و جان و مال خود باید گذشت تا بتوان به وحدت و تقریب نزدیک شد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم امت اسلام با عملکرد صحیح و هوشیار خود در اعتلای عزت اسلام حرکت کند و عوامل تفرقه ، اختلاف و شکاف بین امت اسلام را دور سازد.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر