وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حمله تروریستی به مسجدی در پاکستان
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۰:۰۵ 579

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حمله تروریستی به مسجدی در پاکستان

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به مسجدی در پاکستان که منجر به شهادت جمع کثیری از نمازگزاران شد، از دولت پاکستان خواست به مسئولیت خود نسبت به امنیت جان و مال مردم مسلمان عمل و عرصه فعالیت‌های تروریستی در این کشور بزرگ را سد کند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر بار دیگر شاهد اقدام جنایت‌کارانه و تروریستی دشمنان وحدت امت و جاهلان به‌ظاهر دین‌دار، علیه نمازگزاران در مسجد به‌عنوان خانه امن خداوند و محل عبادت مؤمنان در کشور پاکستان بودیم. این فاجعه ضدانسانی که وحدت جوامع اسلامی را هدف قرار داده، قلوب امت اسلامی را داغدار کرد و بار دیگر نشان داد که اندیشه‌های افراطی و تکفیری، رهاوردی جز خون‌ریزی و ایجاد ناامنی و قتل و کشتار بی‌گناهان ندارد و حقانیت و ضرورت گفتمان عقلانیت و اتحاد اسلامی نمایان‌تر از گذشته گردیده است.
بارها بر این نظر تاکید کرده و تکرار می‌کنیم که علما و عقلای امت اسلامی از همه طوایف و مذاهب به چاره‌اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم بر اساس آموزه‌های قرآنی و سنت نبوی صلی‌الله علیه و آله و اهل‌بیت علیهم‌السلام و صحابی راستین به طرد و نفی اندیشه‌ها و رفتارها و اعمال افراطی و حرمت شکنانه عده‌ای جاهل و یا وابسته اقدام عاجل نمایند تا شاهد ریشه‌کنی این فجایع و مظالم در جوامع اسلامی باشیم.
اقدام‌های تروریستی به هر نام و نیت، نشان از جهل و انحراف از سنت و سیره رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و برآورده ساختن امیال و خواسته‌های دشمنان اسلام و عزت اسلامی و حاصل کج‌فهمی‌ها و افراطی‌گری‌ها ست. 
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم‌کردن این جنایت غیرانسانی، از دولت پاکستان می‌خواهد که به مسئولیت خود نسبت به امنیت جان و مال مردم مسلمان عمل و عرصه فعالیت‌های تروریستی در این کشور بزرگ را سد کند.
ضمن همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و ملت عزیز پاکستان برای شهدای مظلوم این حادثه تلخ علو درجات و برای مصدومان آن سلامتی و شفای عاجل از خداوند سبحان مسئلت دارم.

ارسال نظر