وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۲۳:۵۰ 701

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیهُ مِنْ آیاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ(الإسراء/ ۱)
امام خمینی(ره) بابینش صحیح ودوراندیشی حکیمانه و شناخت درست ازماهیت، موجودیت و واقعیت تلخ رژیم منحوس اسراییل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به منظور زنده نگهداشتن نام وآرمان قدس شریف و ملت و سرزمین فلسطین «روز جهانی قدس»نام نهادند.
جهان بشریت وامت اسلامی حدود ۷دهه است که با رژیمی نژاد پرست، جعلی وصهیونیستی که با پشتوانه نظام سلطه بخشی از سرزمین اسلامی را به اشغال خود درآورده و یک ملت را از موطن خود آواره نموده و ضمن غارت اموال و مایملک آنان با خشن ترین و بی رحمانه ترین تجاوزات آنان را از تمامی حقوق انسانی محروم ساخته است مواجه است.
این رژیم دژخیم از بدو تولد منحوسش هزاران انسان بی گناه را به قتل رسانده و میلیون ها نفر را از وطن خود آواره ساخته و بارفتاری ظالمانه هر روز برظلم و ستم خودبرمردم بی پناه می افزاید.
نظام استکبارخصوصاآمریکای جنایتکاروهم پیمانان آن با انواع سیاستها وترفندها تلاش نموده تا رژیم جعلی صهیونیستی را حفظ نماید ودراین راه با راه انداختن جریان تکفیر به اصلی و فرعی نمودن امور رژیم صهیونیستی، قدس شریف و مسئله فلسطین پرداخت و با ایجاد اختلاف، و جنگ‌های داخلی در بین مسلمانان، و ترویج افراطی گری ,اسلامی خودساخته باچهره ای مخدوش ایجاد کرده تا درسایه آن مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود.
امروز در پی غفلت‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی شاهد گسترش اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی و خلاف همه موازین  انسانی و مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی هستیم؛ از حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس شریف ،‌ محاصره ظالمانه مردم شریف غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، زندانی‌کردن کودکان و زنان، یورش وحشیانه به اماکن مقدس و ...
درحال حاضرنیزنظام استکبار سعی دارد تا با تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت رسمی ومقبول به ملت‌های مسلمان، دولت‌های وابسته و زبون را با تطمیع و ارعاب به رغم خواست ملت‌ها به عادی سازی روابط با آن ترغیب نماید. 
این درحالی است که آموزه های وحیانی قرآن کریم همه ما را از اعتماد و پیوند با دشمنان و ظالمان منع نموده است.
یا أیها الذین آمنوا لاتتخذوا الیهود و النصاری أولیاء، بعضهم أولیاء بعض و من یتولهم منکم فإنه منهم، إن الله لایهدی القوم الظالمین المائده: 51
امت بزرگ اسلامی خوب می‌داند که حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی است و مسلمانان آزادی‌خواه و آزاده جهان به‌رغم همه ناملایمات و فشارهای دولت‌های وابسته و برخی کج‌اندیشان و بایکوت خبری دستگاه‌های رسانه‌ای نظام سلطه، این ضرورت را به‌خوبی درک کرده و برای حفظ و استمرار آن مجاهدت می‌کند.
اتحاد امت اسلامی و رفع تنازعات و اختلافات بی‌حاصل، مقدمه ضروری دفع شرارت‌های رژیم صهیونیستی و ریشه‌کنی این غده سرطانی از سرزمین‌های اسلامی است.
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با گرامیداشت و بزرگداشت یوم‌الله قدس و تأکید بر اتحاد همه مسلمانان و آزادگان جهان برای اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی، راه‌حل واقع‌بینانه منطقی و مطابق قوانین بین‌المللی را طرح ۴ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌داند و معتقد است با اجرای این طرح برای همیشه ناامنی، ترور، تجاوز و آوارگی از منطقه غرب آسیا رخت خواهد بست.

ارسال نظر