وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برگزاری نشست شخصیت های تقریبی مناطق تلفیقی کشور با دبیرکل مجمع تقریب
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۲:۱۰ 145
در ادامه برنامه های کنفرانس وحدت اسلامی؛

برگزاری نشست شخصیت های تقریبی مناطق تلفیقی کشور با دبیرکل مجمع تقریب

نشست علما و شخصیت‌های تقریبی کشور با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه سی‌وششمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه برنامه های روز دوم سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حدود ۱۰۰ نفر از اندیشمندان شیعه و سنی مناطق تلفیقی کشورمان، در هتل آزادی تهران برگزار شد.

این نشست با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم  آغاز گردید.

در ادامه این نشست محسن مسچی،  معاونت امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به حضار تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه‌های مجمع تقریب، برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای است که مصوبات آن سال گذشته به انجام رسید و نخستین آن در شهر سنندج استان کردستان با حضور علمای کردستان، آذربایجان غربی، ایلام و کرمانشاه برگزار شد.

وی در این باره توصیح داد: این نشست با حضور جمع متحدی انجام شد و باعث شد، توطئه‌های دشمنان برای تفرقه افکنی میان اقوام کشور با شکست رو به رو شود.

وی افزود: امسال هم این کنفرانس در استان های مختلف و با مشارکت عالمانی از کشورهای همجوار آن استان برگزار می‌شود.

معاونت امور ایران مجمع تقریب همچنین به آموزش مبانی تقریب در دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و توضیح داد: صدها جلسه درسی در این باره برگزار شده و استمرار خواهد داشت.

ایجاد پایگاه های اینترنتی جدید برای ارائه و پیگیری خدمات دینی و مذهبی مانند سایت سعید و آی محسن و توسعه فعالیت بانوان به عنوان یکی از پرتلاش ترین بخش های جامعه از دیگر مواردی بود که مسچی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست، نمایندگانی از علمای اهل سنت هر یک از مناطق در رابطه با موضوعات و مشکلات منطقه خود سخن گفتند.

لزوم تشکیل شعبه ای از دانشگاه اورامانات، برگزاری نشست‌های متعدد در مناطق اهل سنت، مقابله با کلیپ های تفرقه انگیز و اهانت به مقدسات، لزوم حضور شخصیت های بزرگ جهان اسلام در کنفرانس وحدت، برگزاری نشست علمای اهل سنت با مسئولان کشور در حاشیه کنفرانس وحدت، استفاده از پتانسیل علمای اهل سنت در مراکز اسلامی از جمله مواردی بود که مهمانان این نشست به آن اشاره کردند.

مدح پیامبر اسلام (ص) توسط یکی از شرکت کنندگان از دیگر بخش‌های این نشست بود.

ارسال نظر