وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت در عالم اسلام بوده است
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۰:۲۳ 311
امام جمعه ارومیه در گفت‌وگو باتقریب:

انقلاب اسلامی همواره منادی وحدت در عالم اسلام بوده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به آغاز پیدایش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) اظهار داشت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت اسلام‌شناس و مجتهد مسلم بود بنابراین مبانی انقلاب اسلامی به متون دینی، قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) بازمی‌گردد. 

وی تصریح کرد: بر این اساس از ابتدا امام خمینی(ره) مسئله وحدت میان مسلمانان را آغاز کرد و در فرمایشات خویش تمامی عالم اسلام و مسلمانان را خطاب قرار داد و از آن جهت در کشورمان از ابتدای انقلاب مسئله وحدت میان مذاهب اسلامی، هم برای جمهوری اسلامی مطرح شد و هم به تبع این مسئله، برخی نهادها تاسیس شد که در سایر کشورها به صورت بین‌المللی، مسئله وحدت را مورد توجه قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هم‌اکنون در تمامی شهرهای ترکیبی، هم امام‌جمعه شیعه و هم اهل‌سنت وجود دارد و کل نظام نیز درصدد ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی است و انقلاب اسلامی نیز این مسئله را در ایران و در عرصه‌های بین‌المللی به نمایش گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت در مورد پیامبر(ص) جلسه برگزار کرده و از کشورها، مذاهب و شخصیت‌های مختلف دعوت می‌کند و همه حول محور رسول خدا(ص) و قرآن کریم جمع می‌شوند و تشریک مساعی کرده و در مورد مسائل مختلف بحث می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: انقلاب اسلامی همواره مسلمانان را به وحدت فراخوانده و منادی وحدت در عالم اسلام بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم که فرموده به حبل‌الله یعنی قرآن و پیامبر(ص) چنگ زده و متفرق نشوید اظهار داشت: بی‌تردید دشمن در این صورت نمی‌تواند مسلمانان را شکست دهد و تاکنون نیز امامین انقلاب با این روش عمل کرده‌اند و خوشبختانه روز به روز جبهه مقاومت محکمتر و قدرتمندتر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بی‌شک سردار سلیمانی با وحدت توانست داعش را شکست دهد و منطقه را از این گروه تکفیری آزاد کند و در واقع در سوریه و سایر کشورها علیه تکفیری‌ها یک لشکر جهان اسلام تشکیل شده و همان سبب شد که هم داعش از بین رفت و هم محور مقاومت روز به روز در فلسطین، غزه، سوریه تقویت شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وحدت اسلامی سبب می‌شود که جبهه مقاومت در هر کجا که در برابر طاغوت و استکبار قیام می‌کنند، تقویت شده و به سمت پیروزی نهایی حرکت می‌کند.

ارسال نظر