وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) کشتی نجات امت اسلامی است
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۳:۲۱ 134
شیخ محمدی در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع) کشتی نجات امت اسلامی است

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، امام حسین(ع) را کشتی نجات امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) آن چراغی است که با او می توان وظیفه را تشخیص داد و مسیر را شناخت  تا به یک مقصد سعادتمند و کمال رسید.

وی افزود: خدای متعال امام حسین(ع) را هم چراغ و هم کشتی معرفی می کنند؛ نه به عنوان یک مسئله مادی بلکه معنوی و نه برای زمان خاص بلکه تا روز قیامت و کل بشریت؛ فلذا پیام روایت " اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة"، این است که اگر کسی خواهان سعادت ، رسیدن به مقصود با سلامت و واقعیت است و از عقبه های زندگی که با جاذبه ها و فریب های متعدد روبرو است، راه امام حسین(ع) را باید انتخاب نماید.

شیخ محمدی عنوان کرد: تنها کسی که موفق شد تمام و کمال ، معنویت وحیات را به صورت محسوس عملیاتی کند و خداشناسی، معاد ، امامت و ادب ، وجدان ، حیا ، کمالات اخلاقی و حقایق الهی را نشان دهد و بیان و استدلال کند، امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) دارای ویژگی خاصی بودن که هر انسانی می تواند ایشان را الگوی خود در تمام امور زندگی خود قرار دهد.

شیخ محمدی تصریح کرد: اگر به مضمون روایت " اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة "درست توجه کنیم؛ این دستور یک نسخه شفا بخش برای بشریت است که راه سعادت به انسان ها را نشان می دهد.

وی در پایان تاکید کرد: در واقع مصباح به عنوان چراغ و وسیله روشنایی بخش می باشد و هدایت به معنای قرار دادن حرکتی در مسیر صحیح خود برای رسیدن به مقصد درست است؛ در حقیقت اگر انسان این کشتی را نداشته باشد دچار خفگی خواهد شد.

ارسال نظر