وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع)و دیگر اهل بیت(ع) در قلب اهل سنت هستند
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۹:۲۹ 85
عصام الدین گوگلان در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع)و دیگر اهل بیت(ع) در قلب اهل سنت هستند

عصام الدین گوگلان مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ، امام حسین(ع) را اسوه و الگویی بزرگ برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: امام حسین (ع) برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد، بلکه برای  "اجرای عدالت"، "حفاظت از دین" و "امر به معروف و نهی از منکر" بود.

وی افزود: امام حسین(ع) به تمام مردم دنیا درس مردانگی ، شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمین و مسلمان‌ نماها داد.

گوگلان ادامه داد: تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزادۀ دنیا از حادثۀ کربلا و اتفاقی که برای امام حسین (ع) و یارانش افتاد متأثر و ناراحت هستند.

وی تصریح کرد: اگر به یقین مسلمانان عصر کنونی در زمان حادثۀ کربلا حضور داشتند ،حتما با عشق و علاقه در کنار امام حسین (ع) قرار می‌گرفتند و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدند.

وی عنوان کرد: محبت اهل بیت در قلب تمام مسلمانان وجود دارد؛ اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و اهل‌بیت را دوست دارند، در حقیقت اهل‌سنت معتقد است که مهمترین نکته در ابراز محبت با اهل‌بیت اتباع و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است و باید از عبادت، تقوا، اخلاق، رسیدگی به مساکین و عملکرد آنها پیروی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری گمان می‌کنند که اهل‌سنت نسبت به شهادت سیدنا علی، امام حسین و اهل‌بیت (ع) بی‌تفاوت هستند، درحالی‌که حضرت علی و حضرت حسین را مسلمان‌نماها شهید کردند و ما از شهادت تمام این بزرگان متأثر و ناراحتیم.
 

ارسال نظر