وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام حسین(ع) انسانیت را به نهضتی فرا می خواند که اساس آن آزادی وعدالت است
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۱:۲۱ 229
شیخ افرا در گفتگو با تقریب:

امام حسین(ع) انسانیت را به نهضتی فرا می خواند که اساس آن آزادی وعدالت است

شیخ خلیل افرا رییس هئیت افتاء اهل سنت استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب قیام اباعبدالله(ع) را درسی آموزنده برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: حادثه ی کربلا از وقایع بزرگ تاریخ اسلام است که دارای مفاهیم والا مقام و پر ارزش می باشد.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، افزود: با گذشت چندین قرن با فرارسیدن ایام محرم خاطره ی اندوه بار شهادت مظلومانه حضرت حسین(ع) ویاران باوفایش در اذهان میلیون ها انسان مومن وآزاده تداعی می شود.

وی ادامه داد: در واقع موج عواطف واحساسات ایمانی در سینه هایشان به تلاطم می افتد واز این رو نباید داستان حادثه ی کربلا وشهادت حضرت حسین را مساله ی ساده ای تصور کرد وبه سادگی از آن گذشت.

امام جمعه موقت شهر کنگان، عنوان کرد: داستان کربلا نهضت فرزند رسول الله است که برای خدا قیام می کند وانسانیت را به نهضتی فرا می خواند که اساس آن آزادی وعدالت وشرافت است.

وی اضافه کرد: ایشان می‌خواهد مردم از ظلم و جور حاکمان زمان رهایی یابند وعدل وقسط ، برادری وبرابری در همه جا گسترش یابد وبرای تحقق این آرمان والای الهی با عشق و ایمان با کمال شجاعت قدم برمی‌دارد ودر نهایت باشهادت وجود باارزش خویش، به همگان درس آزادگی وعزت می آموزد.

وی در پایان تاکید کرد: لذا بجاست که این حرکت انقلابی وتاریخی که عزت، شهامت، شجاعت، عدالت، قسط و برابری به ما می آموزد را مورد مطالعه قرار دهیم.

ارسال نظر