وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ 904
 

بعثت پیامبر(ص) برای نجات انسان ها از ظلمت جهالت و بت پرستی بود

امام جمعه چنارلی تأکید کرد: رسول اکرم (ص) شخصیت بی نظیری بود که خداوند برای تمام عالم فرستاد تا انسان ها را از ظلمت جهالت و شرک و بت پرستی نجات داده و آنها را به نور و رحمت راهنمایی کند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 895
 

برای داشتن جامعه ای انسانی باید پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار دهیم

امام جمعه اهل سنت تایباد تأکید کرد: ما می توانیم از شخصیت رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان یک انسان کامل الگو بگیریم و به ایشان اقتدا کنیم تا جامعه ما یک جامعه انسانی کامل و مدینه فاضله باشد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 1019
 

وحدت نجات دهنده جامعه و موجب کاستن تنش‌ها و اختلافات است

امام جمعه روانسر تأکید کرد: وحدت و دوری از تفرقه یک وظیفه شرعی، عامل اخوت و همدلی و یکی از نعمت های بزرگ الهی است. وحدت نجات دهنده جامعه است و موجب کاستن تنش ها، اختلافات و کینه ها می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 879
 

وجود پیامبر حتی برای مشرکین نیز سبب امنیت بود

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر اسلام برای کامل کردن مکارم اخلاق مبعوث شدند، گفت: وجود پیامبر حتی برای مشرکین نیز سبب امنیت بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 995
 

عطوفت و قاطعیت از ویژگی های اصلی پیامبر (ص) بوده است

امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران اظهار داشت: پیامبر(ص) بسیار مردمی بودند؛ در واقع یکی از ویژگی های ایشان این بود که همواره در میان مردم بودند و با آنها زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و در غم و شادی مردم شریک بودند و همین مسئله باعث شد تا در کنار مردم مسیر رشد و کمال را طی کنند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 739
 

رفتار و منش رسول خدا (ص) الگوی نمونه‌ای برای همه بشریت است

امام جمعه اهل سنت تربت جام اظهار داشت: رفتار و منش رسول گرامی اسلام(ص) حتی قبل از بعثت الگوی نمونه ای برای بشریت بوده است و پس از بعثت نیز تجسم واقعی آیات قرآنی در رفتار و اعمالشان نیز دیده می‌شد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 789
 

علمای مسلمان به آزارهای مخالفان اعتنا نکنند

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان تأکید کرد: پیشوایان مسلمان نیروی خود را صرف اعتنا به آزارهای مخالفان خود نکنند چرا که در غیر این صورت دشمن به هدف خود خواهد رسید.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 612
 

خداوند پیامبر را رحمتی برای کل جهانیان آفرید

مدیر مدرسه دارالعلوم احناف تایباد تصریح کرد: ما باید ذکر پیامبر(ص) را همیشه داشته باشیم و بدانیم که خداوند اسم خود را با اسم پیامبر(ص) ضمیمه ساخت؛ آن وقتی که مؤذنان در پنج نوبت بعد از اشهد ان لا الله الا الله، اشهد ان محمد رسول الله می گویند و از پیامبر(ص) تجلیل می شود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 720
 

شخصیت رسول اکرم (ص) برای همه انسان‌ها مایه خیر و برکت است

امام جمعه سنندج تأکید کرد: شخصیت رسول اکرم (ص) برای همه انسان‌ها مایه خیر و برکت است و آیات قرآن کریم به خوبی شخصیت ایشان را توصیف کرده است.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 673
 

با آمدن رسول اکرم (ص) رسومات شنیع و زشت از دنیا برچیده شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: زمان آن حضرت برای زنان و انسانهای ضعیف حق و حقوقی نبود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 622
 

اگر مسلمانان از بعثت رسول الله(ص) تبعیت نمی‌کردند از درجه انسانیت ساقط می‌شدند

مولوی سلامی اظهار داشت: ذات مقدس پیامبر(ص) نعمت بزرگی است که از جانب خدا در قالب بعثت در اختیار ما مسلمانان قرار داده شده است و باید تلاش کنیم که بهترین استفاده را از این نعمت ببریم تا بتوانیم سعادت دنیا و آخرت را به دست بیاوریم.