وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 628
 

آیت الله خسروشاهی آغاز نوینی برای ارتباط بین اسلام و مسیحیت ایجاد کرد

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تأکید کرد: آیت الله خسروشاهی در زمان حضور در واتیکان آغاز نوینی برای ارتباط بین اسلام و مسیحیت ایجاد کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 675
 

اعتقاد و عشق به ولایت فقیه از ویژگی های برجسته آیت الله خسروشاهی بود

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه قم تأکید کرد: از ویژگی های شخصیت آیت الله خسروشاهی می توان به اعتقاد و عشق به ولایت فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری و همچنین اخلاص، زهد، تواضع و شهرت گریزی اشاره کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 610
 

آیت الله خسروشاهی بنیانگذار گفتمان بین ادیان و مذاهب اسلامی است

کارشناس امور بین الملل تاکید کرد: آیت الله خسروشاهی بنیانگذار گفتمان بین ادیان و بین مذاهب اسلامی است. او هدف خود را به خوبی فهمیده و راه رسیدن به آن هدف را نیز درک کرده بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 580
 

تلاش های آیت الله خسروشاهی برای تصحیح باورهای غلط درباره اهل سنت

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مرحوم آیت الله خسروشاهی تلاش بسیاری کرد تا این باور را در میان مردم به وجود بیاورد که پیروان سایر مذاهب نسبت به اهل بیت(ع) کوتاهی نکرده و به تقریب مذاهب و اهل بیت(ع) شدیداً علاقه مند هستند.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 627
 

آیت الله خسروشاهی عالمی زمان شناس و مخاطب شناسی فراگیر بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) یکی از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله خسروشاهی را زمان شناس و مخاطب شناس بودن به صورت فراگیر عنوان کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 588
 

آیت الله خسروشاهی نقش مهمی در گره زدن حوزه علمیه قم با موسسات بین المللی داشت

محسن مسچی تأکید کرد: آیت الله خسروشاهی فهم بسیار عالی از مسائل بین المللی داشت و در گره زدن حوزه علمیه قم به موسسات بین المللی و بالعکس نقش مهمی ایفا کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 560
 

آیت الله خسروشاهی یک شخصیت علمی و دگر پذیر بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت علمی به دور از تعصب و دگر پذیر بود که اگر ما چنین افرادی را بیشتر در جامعه داشتیم به امر وحدت خیلی کمک می شد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 553
 

آیت الله خسرو شاهی از پیشگامان تقریب در سطح بین المللی بود

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: آیت الله خسروشاهی همواره تلاش می‌کرد تفکر انقلابیون جهان را به حوزه علمیه قم منتقل کند، او انسانی پخته، متواضع و بزرگی بود و در مردانگی نظیر نداشت، در دفاع از حقیقت،نترسی و شجاعت بی نظیر بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 569
 

آیت الله خسروشاهی شخصیتی جامع الاطراف بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت جامع الاطرافی بود که در ادوار مختلف ارتباطات فراوانی با مصلحان جامعه اسلامی داشت، به خصوص در قبل از انقلاب در ارتباط با شخصیت های تراز، و نگاه و آرمانهایی را پدید آورد که این آرمانها وجه مشخص و بارز آن حول محور تقریب و وحدت گرایی بود.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 546
 

آیت الله خسروشاهی انسانی بسیار دوراندیش و اهل سعه صدر بود

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب تصریح کرد: آیت الله خسروشاهی با احزاب اسلامی در داخل و خارج کشور ارتباط بسیار تنگاتنگی داشت و به عقاید دیگر مذاهب نیز احترام می گذاشت.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 538
 

آیت الله خسروشاهی، رویکرد تمدنی به اسلام داشت/ ایشان نوگرا و نواندیش بود

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: آیت الله خسروشاهی، رویکرد تمدنی به اسلام داشت؛ جامعیت و فراگیری اسلامی را باور داشت و برای تحقق آن تلاش می‌کرد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ 517
 

وبینار مرد میدان تقریب برگزار می شود

وبینار «مرد میدان تقریب» به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت الله سید هادی خسروشاهی برگزار می شود.