وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ 922
 

روزه بهترین دانشگاه خودسازی برای ما انسان هاست

مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت خراسان رضوی تأکید کرد: روزه دانشگاه خودسازی است و ما در این دانشگاه اخلاص، صبر، وقت شناسی، طاعت و بخشش، هماهنگی و اتحاد عدل و مساوات و ایثار و از خودگذشتگی و همدردی با فقرا و مستمندان را می آموزیم.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 898
 

با انس به قرآن و آیات آن را به طور عملی‌ در زندگیمان به کار ببریم

فعال فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: قرآن کتاب زندگی است و در آن ابعاد مختلفی مانند تاریخ، احکام، زندگی اقوام‌ گذشته، پیامبران و...آمده و ماه رمضان فرصت مناسب برای خواندن تمام قرآن و تفکر و تدبر در معنای آن است.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 1050
 

مسلمانان باید بتوانند همدلی خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند

مدرس حوزه علمیه خواهران اهل سنت خراسان رضوی اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که مسلمانان با وجود مذهب های مختلف نقاط مشترک فراوانی دارند آنها در هر سرزمین و کشوری که هستند دلهایشان به هم پیوند می خورد و در همین نقطه دست به دست هم داده تا بتوانند مشکلات را بسنجند وهمدلی و تقریب خود را به دور از قومیت و مذهب نشان دهند.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 919
 

بانوان می توانند ارزش های ماه رمضان را در خانواده و جامعه به خوبی ترویج دهند

فعال فرهنگی استان خراسان جنوبی تأکید کرد: بانوان باید شناخت و باور کامل نسبت به ارزش های ماه مبارک رمضان داشته و در کنار مطالعه عمیق، توانایی تشریح آن را برای عزیزانش داشته باشند؛ از همه مهمتر آنکه خود فرد یک عمل گرا باشند.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 853
 

تاکید بر حضور بیدارگرایانه زنان در جامعه و کسب آگاهی نسبت به مسائل اسلامی - انسانی

مدرس حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی گفت: مؤلفه های حفظ کرامت زن در سبک زندگی اسلامی منجر به عزت نفس و خودباوری در بانوان می شود؛ بنابراین نیمی از حفظ ارزشمندی و عزت نفس بانوان توسط خود آنها شکل می گیرد.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 881
 

ارتباط با زبان منطق و استدلال قرآن موجب تحول زندگی انسان است

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: قرآن زمانی می تواند ما را متحول کند که با زبان احساس قرآن یا با زبان منطق و استدلال قرآن ارتباط بگیریم و قرآن در متن زندگی ما حضور داشته باشد.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 860
 

"ماه رمضان" ماه همبستگی اجتماعی و اخوت است

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت استان خراسان رضوی اظهار داشت: در ماه رمضان همه ارزشها و فضایل دین اسلام جمع آوری شده است، از جمله همبستگی اجتماعی، رحمت، تزکیه نفس، تسامح و اخوت؛ بنابراین بر ما واجب است تا قدر ارزشها و فرصتهای این ماه را بدانیم.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 871
 

راه کارهای تغییر فرهنگ از منظر قرآن کریم

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) استان خراسان شمالی در سخنانی راهکارهای تغییر فرهنگ از منظر قرآن و راه های گسترش وترویج فرهنگ دینی را بررسی کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ 975
 

استادیار جامعه المصطفی مشهد عنوان کرد: "رمضان" ماه توحید وحضرت خدیجه سلام الله علیها مادر توحیدگرایان

استادیار جامعه المصطفی مشهد با بیان اینکه ماه رمضان ماه توحید و ماه توحیدگرایان است، به بیان فضائلی از حضرت خدیجه (س) در منابع تفسیری شیعه و اهل سنت پرداخت.

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ 1271
 

وبینار «رمضان بهار معنویت و همدلی» برگزار می‌شود

وبینار بانوان تقریبی خطه خراسان با عنوان «رمضان بهار معنویت و همدلی» به همت معاونت ایران-امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.