نقش جوانان در تشکیل رسانه مقاومت برابر امپراطوري رسانه‌اي صهیونیسم

نقش جوانان در تشکیل رسانه مقاومت برابر امپراطوري رسانه‌اي صهیونیسم

 

نقش جوانان در تشکیل رسانه مقاومت برابر امپراطوري رسانه‌اي صهیونیسم

نویسنده : سید محمود کمال آرا[1]

چکیده:

رسانه در هر رزمگاهی ظرفیت انقلاب و دگرگونی وسیع دارد. بازتاب عقاید، بیان علوم و دیپلماسی های کلان، اعلام عملیات ها، موانع و پیروزی ها، همه و همه با وجود رسانه محقق خواهد شد. در سال های اخیر گستره ی آرمان ها، اهداف و اقدامات اجرایی ضد صهیونیسم بدلیل عدم وجود رسانه ای مشترک و واحد از پوشش مناسبی در بین مردمان جهان بهره نمی برد. از این رو رسانه‫ی متخصص بر محور ندای قدس نقش مهمی در اطلاع رسانی و القای اهداف بشر دوستانه و دعوت مردمان جهان به مطالبه گری ضد جنگ از دولت های خود در برابر رژیم غاصب صهیونیستی خواهد داشت.

    دعوت به مقاومت و الگوهای همزیستی و همگرایی بر پایه رسانه ی مستقل و تاکید بر نقش فرهنگ و رسانه، بی شک با همگرایی جوانان مقاومت در جوامع اسلامی جهت نیل به ایجاد آگاهی با تشکیل نظام رسانه ای در برابر امپراطوری رسانه ای صهیونیسم پیام واحد و مشترکی را از سوی جهان اسلام برای تمامی متجاوزان در بر خواهد داشت.

تشکیل شبکه سلولی و خبری جهان اسلام با بکارگیری از ابزارهای موجود رسانه ای بالاخص فضای سایبری با نقش آفرینی جوانان مقاومت بعنوان دیپلمات مکمل در دیپلماسی سایبری با شعار هر جوان مقاومت یک خبرنگار قدس دارای اهداف چند گانه ای می باشد. مخابره شدن لحظه ای اقدامات جنگ طلبانه، متجاوزانه، خشونت ها و بطور کلی رفتار های خصمانه ی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان نه فقط در مرز های فلسطین بلکه در سراسر دنیا، سد محکمی در برابر طوفان امپراطوری رسانه ای صهیونیسم به شمار رفته و بیداری جهانی را میسرتر خواهد کرد.

    برخی دول با فرض اینکه اقدامات همسویشان با رژیم صهیونیستی ممکن است از چشم ناظرین در امان باشد بعضا تحرکاتی را در داخل مرزهای فلسطین و یا خارج از آن انجام می‌دهند که یک ساز و کار جهانی با عنوان" اتحادیه خبرنگاران مقاومت " با محوریت جوانان، حلقه ی جنگ طلبی، تجاوز گری و امپراطوری رسانه ای صهیونیسم را برای سردمداران بی رحمشان تنگ تر می‌کند.

تشکیل" اتحادیه خبرنگاران مقاومت " با ایجاد شبکه ی سلولی و خبرنگاری در سراسر دول اسلامی و حامیان آزادی قدس به افزایش تعداد اعضای غیر عملیاتی مقاومت مساعدت نموده و نحوه‫ی عضو گیری و بهره مندی از اعضا را با تغییرات هدفمندی رو به رو می‌سازد.

    در این مجموعه ی گردآوری شده که حاصل تحقیق و پژوهش چند ساله در رسانه های آزاد  و نیز نهادهای پژوهشی و مطالعاتی می باشد، سعی شده تا ضمن معرفی الگو و ابعاد نقش جوانان مقاومت در جوامع اسلامی و تشکیل نظام رسانه ای در جهان اسلام در برابر امپراطوری رسانه ای صهیونیسم، به شیوه نامه ی چگونگی تشکیل رسانه ی مشترک در جهان اسلام با محتوای انقلابی و جهت گیری در وحدت اسلامی در برابر اهداف استکبار جهانی بپردازد. امید است این مقاله بتواند دریچه ی تازه ای را در نقش آفرینی هنری و رسانه ای جوانان و فرهنگ مقاومت در برابر صهیونیسم  ایجاد کند.

کلید واژه ها: جوانان، مقاومت، رسانه، صهیونیسم، اسلام، جهان

[1]- نویسنده کتاب اندیشه ورزی رنگین تر از یک انقلاب، نامزد دریافت جایزه دو سالانه یونسکو ((جیمز تورس)) و مدیرعامل موسسه توسعه اندیشه ورزی..