وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کلام رهبری چراغ راه اهل سنت ایران اسلامی است
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۶ 303
ماموستا ملارشید ثنایی در گفتگو با تقریب:

کلام رهبری چراغ راه اهل سنت ایران اسلامی است

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: مردم اهل سنت استان کرمانشاه به ویژه شهرستان سرپل ذهاب در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره روحیه وطن پرستی و انسجام خود را در برابر دشمنان در عمل نشان داده اند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: همچنین با وجود هجمه های اعتقادی در فضای مجازی علیه مسلمین و مذاهب سنی و شیعه خوشبختانه تاکنون هیچ تقابل و نزاع مذهبی بین برادران سنی و شیعه در سطح این شهرستان دیده نشده است که این نشان از آگاهی و بصیرت مردم این دیار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس مردم اهل سنت در کنار برادران شیعه خود و دیگر ادیان در دفاع از کیان اسلامی حماسه آفرین بوده اند، عنوان داشت: ماهها پیش از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، مردم اهل سنت و کرُدزبان کرمانشاه به ویژه سرپل ذهاب در برابر عوامل ضدانقلاب و تجزیه طلب در حال مبارزه بوده اند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و نظام کرده اند و این را برای خود مایه افتخار می دانند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظیفه مردم اهل سنت در محقق کردن این مهم اشاره کرد و بیان داشت: کلام رهبری همیشه چراغ راه مردم اهل سنت ایران اسلامی است، نوع نگاه معظم له به مردم اهل سنت و از همه مهمتر بیانات ایشان در بین مردم استان کردستان در بحث حرمت و جایگاه اهل سنت، در عمل نشان داد که رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مردم مرز نشین و اهل سنت دارند.

ماموستا ثنایی تاکید کرد: در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید تمام پتانسیل ها بسیج شود، برای عملیاتی کردن این نقشه راه، باید برادران اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم حضوری حماسی و تاثیرگذار داشته باشند و اسیر تبلیغات مسموم دشمنان وحدت و انسجام این ملت نشوند.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: در سال های اخیر فعالیت پنهان و مخرب برخی از جریان های منحرف دینی در مرزهای استان کرمانشاه برای انحراف در عقاید مسلمین به ویژه برادران اهل تشیع و اهل سنت رشد قابل توجهی داشته است، ولی با وجود علما و روحانیون و بزرگان و از همه مهمتر بصیرت و آگاهی مردم، این گروه ها در تبلیغات مسموم خود به بن بست خورده اند.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که نهادهای فرهنگی و مذهبی در مناطق حاشیه مرز فعالیت های خود را افزایش دهند تا سدی در مقابل تبلیغات رسانه ای و... معاندان دین مبین اسلام و نیز فتنه گران شوند.

ارسال نظر