وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی درگذشت آیت‌الله عالمی بلخابی
۱۴۰۰/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۱ 639

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی درگذشت آیت‌الله عالمی بلخابی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمدعلی عالمی بلخابی از علمای برجسته افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط‌عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد ها شیئ!
با کمال تالم و تأثر خبر ارتحال عالم مجاهد، دانشمند فرزانه و فقیه ارجمند حضرت آیت‌الله سید محمدعلی عالمی بلخابی طاب ثراه را دریافت کردم.
خدمات ارزنده و ماندگار علمی ایشان در ترویج معارف قرآن کریم و فرهنگ متعالی اسلام، با تأسیس مدارس متعدد دینی، مساجد و مراکز مذهبی، تربیت شاگردان خدوم و معتقد به مبانی مترقی اسلام ناب محمدی (ص)، و ترویج اندیشه وحدت، و منش اخوت و مودت در جامعه و اقدام‌های مؤثر دیگر، نشان از روح بلند و نقش ارزنده آن شخصیت عالی‌قدر دارد.
حضور در عرصه‌های جهاد و حماسه‌آفرینی در محورهای شمال افغانستان در دفاع از استقلال و آزادی افغانستان که در نهایت به شهادت همسر مکرمه و سه فرزند برومندشان منجر شد در کنار خدمات شایسته علمی، اجتماعی و فرهنگی آن مرحوم از زمره باقیات الصالحات و ذخیره و توشه‌ای ارزشمند برای ایشان خواهد بود.
اینجانب، این ثلمه را محضر ولی‌الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج)، علمای جهان اسلام، جامعه حوزویان و مسلمانان شریف کشور افغانستان، به‌ویژه فرزند برومندشان جناب سید حیات الله عالمی زاده و سایر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای ایشان رضوان و رحمت و برای همه بازماندگان و علاقه‌مندان و شاگردان معزز صبر و عافیت مسئلت دارم.
لازم به ذکر است، آیت‌الله حاج «سید محمدعلی عالمی بلخابی» از علمای برجسته شیعه افغانستان جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ براثر کهولت سن در سن ۱۰۰ سالگی در شهر کابل درگذشت.

ارسال نظر