وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
پرستاران با وجود فشارهای بسیار، با فداکاری از بیماران مراقبت می کنند
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۱:۲۳ 880
محمود آبادی:

پرستاران با وجود فشارهای بسیار، با فداکاری از بیماران مراقبت می کنند

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طوبی زاده محمود آبادی، پرستار بیمارستان امام حسین(ع) ارتش کرمان، عصر چهارشنبه 24 آذرماه در وبینار «فرشتگان رحمت» که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به همت معاونت ایران – امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، در سخنانی به بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت که فرموده است: هرکس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آن را برآورد و خواه برنیاورد از زیر بار گناهان خویش بیرون می رود بسان آن روز که از مادر زاده شده است.
 
وی افزود: به جرأت می توان گفت که پرستاری یکی از سخت ترین و پر استرس ترین شغل های دنیاست و هرکسی قادر به انجام آن نیست مگر اینکه به این شغل عشق بورزد.
 
محمود آبادی تأکید کرد: پرستاران زحمتکش به همراه سایر افراد کادر درمان، نقش اساسی را در سلامت جامعه بازی می کنند.
 
وی افزود: بیماری های ناشناخته همواره یک چالش بزرگ برای سیستم بهداشتی کل جهان محسوب می شوند و بیماری کرونا که طی چندین ماه گذشته شیوع گسترده ای در جهان داشته، یادآور آن است که بیماری های عفونی همواره یک معضل و تهدید برای سلامت افراد جامعه هستند. در چنین شرایطی بخش مهم و بزرگ مقابله با این عفونت ها بر دوش کادر درمان به ویژه پرستاران است.
 
این پرستار کرمانی ادامه داد: کمبود امکانات، تماس مستقیم با بیمار و مراقبت های شبانه روزی از بیماران توسط پرستاران باعث شده که فشار زیادی را متحمل شوند اما پرستاران با این وجود همچنان با ازخود گذشتگی، از بیماران خود مراقبت می کنند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «در حفظ سلامت جامعه می کوشند و همواره مدافع سلامت جامعه بوده اند».
 
وی خاطرنشان کرد: روز پرستار که مصادف با ولادت حضرت زینب (س) - الگوی صبر و مقاومت و ازخود گذشتگی - است، فرصت مناسبی است که از پرستاران به پاس زحمات بیشمارشان خصوصا در این ایام قدردانی شود و با همکاری مسئولان و آحاد مردم که می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک باری را از دوش این افراد زحمتکش بردارند، از آنان تقدیر شود.
 
وی در پایان، روز پرستار را به همه پرستاران کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه افراد جامعه بتوانیم این ویروس منحوس را شکست داده و زنجیره این بیماری را قطع کنیم.

ارسال نظر