وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
هم اندیشی صمیمانه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اصحاب رسانه برگزار شد/دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت باید بیش از پیش رسانه ای شود
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۰۸:۴۱ 788

هم اندیشی صمیمانه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اصحاب رسانه برگزار شد/دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت باید بیش از پیش رسانه ای شود

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله اراکی در این هم اندیشی صمیمانه، با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت در جهان اسلام، اظهار داشت:دشمنان برنامه گسترده ای برای ایجاد جنگ طایفه ای در دنیا طراحی کرده و حتی در روستاهای موریتانی و اندونزی نیز نفوذ کرده بودند؛ ما در جهان اسلام با حمله گسترده داعش، جریانهای ضد وحدت وآتش افروزیهای زیادی مواجه بودیم، اما تمام امکانات رسانه ای، سیاسی، مالی و .. برای مقابله با این اقدامات بسیج شد و دشمن با تمام قدرتش شکست خورد و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این مطلب افزود:نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران در بعد فکری، فرهنگی، سیاسی و ... در مقابل این جریانها سینه سپر کرد، ما در نهاد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شاید بیش از 500 کنفرانس و نشست با حضور شخصیتهای برجسته جهان اسلام در کشورهای مختلف اسلامی از جمله، اندونزی، پاکستان، مالزی، تونس، الجزایر، مصر، هندوستان و ... برگزار کرده‌ایم، در عراق ضمن حضور میدانی با عشایر اهل سنت که در سیطره داعش بودند، دیدار و گفتگو کردیم که بسیاری از این فعالیتها به خوبی رسانه ای نشده است.

آیت الله اراکی گفت:تقریب جریانی است، که بار دوش آن بیشتر بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، تقریب دستاورد کل نظام و دستاورد بیانات مقام معظم رهبری و کار بسیار بزرگی در سطح منطقه و جهان است که باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد؛ در مناطق مرزی ما از جانب دشمنان تلاش بسیاری برای ایجاد تفرقه صورت گرفت، اما با همت نظام جمهوری اسلامی همه این تلاشها بی اثر ماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود:مسأله وحدت که پرچم آن در جمهوری اسلامی برافراشته شد، عملیاتی شده است، مقام معظم رهبری و نهادهای نظام، اقدامات مهمی در این زمینه داشته اند؛ مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و با وجود کمبود بودجه ای که با آن مواجه بوده ایم، اما فعالیتهای تقریبی ما تعطیل نشده است و توانسته ایم، با یک تدبیر ویژه این فعالیتها را مدیریت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از برگزار نکردن کنفرانس وحدت سخن گفته اند، اظهار داشت:کنفرانس وحدت، نماد امت اسلامی است و نمی توان گفت برگزار نشود، بنابراین کنفرانس وحدت امسال با همون شکوه سال گذشته برگزار خواهد شد، علی رغم همه فشارهایی که برای حضور برخی از میهمانان در این کنفرانس وجود دارد، حدود 350 نفر از شخصیتهای برجسته خارجی در این  کنفرانس حضور به هم خواهند رساند که بسیاری از این میهمانان به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه می شوند از کشور ثالث به ایران سفر خواهند کرد و همه اینها نشان دهنده بیعت میهمانان کنفرانس با نظام جمهوری اسلامی ایران و شخص مقام معظم رهبری است.

آیت الله اراکی در پایان با بیان اینکه جریان وحدت گرا امروز در حال تبدیل شدن به گفتمان غالب است، اظهار داشت:این دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید توسط رسانه ها ترویج و بزرگ داشته شود، رسانه ها همچنین باید بررسی میدانی مقایسه وضع جهان اسلام در هشت سال پیش تا کنون را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

در ابتدای این نشست، "محمد دلبری" معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به تشریح برنامه های سی و سومین کنفرانس وحدت که قرار است طی روزهای 23 تا 25 آبان ماه جاری در تهران برگزار شود پرداخت.

وی از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس خبر داد و گفت: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور میهمانانی از 90 کشور برگزار خواهد شد، طبق سالهای گذشته برنامه تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل و دیدار با مقام معظم رهبری برای میهمانان تدارک دیده شده است.

دلبری همچنین از برگزاری 20 نشست و کمیسیون تخصصی در کنفرانس وحدت خبر داد و گفت: بعد از ظهر روز اول، بعد از نماز مغرب و عشاء جشن میلاد رحمت را با همکاری بنیاد صلوات برگزار خواهیم کرد؛ اتفاق بسیار خوب دیگر تشکیل اتحادیه های مختلف تقریب نهاد، از جمله اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه قهرمانان ورزشی، اتحادیه زنان مسلمان و ... است که نشستهای این اتحادیه ها با محوریت دفاع از مسجد الاقصی برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت: اتقاق مهمی که امسال افتاده است، روزشمار و نامگذاری ایام هفته وحدت است، که موضوعات ایام این هفته توسط مجموعه صدا و سیما و نهادهای مرتبط دنبال می‌شود و امیدواریم در سالهای آتی نیز این اقدام ادامه داشته باشد.

«لطف الله سیاهکلی» مشاور رسانه ای آیت الله اراکی هم در ادامه با اشاره به اینکه کار کنفرانس وحدت،جهانی است، از این کنفرانس به عنوان فرصت مغتنمی برای رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی یاد کرد و از اصحاب رسانه درخواست کرد، مبانی و اقدامات این کنفرانس را به خوبی به سراسر جهان مخابره کنند.

در ادامه، اصحاب رسانه هایی چون صدا و سیما، خبرگزاری قرآنی ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان، مؤسسه ایران، شبکه العالم، خبرگزاری ایرنا، وزارت ارشاد، خبرگزاری فارس و...پیشنهادات و نظرات خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن کنفرانس وحدت بیان داشتند.

ارسال نظر