وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نقش مهم حوزه‌های علمیه در حفظ وحدت جهان اسلام
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۶:۵۵ 393
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری تبیین کرد:

نقش مهم حوزه‌های علمیه در حفظ وحدت جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از وظایف حوزه‌های علمیه را حفظ وحدت جهان اسلام به منظور جلوگیری از مشکلات عدیده جهان اسلام برشمرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری صبح یکشنبه دوم آبان‌ ماه در هجدهمین وبینار سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد باسعادت نبی اکرم، حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف حوزه‌های علمیه آن است که وحدت جهان اسلام را چنان حفظ کنند که مانع خونریزی و مشکلات عدیده در جهان اسلام شود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و ما بسیار خوشحالیم که در سنوات اخیر مراجع عظام از حوزه‌های علمیه با حضور خود در صحنه توضیحات و تبیینات بسیار خوبی را به جامعه اسلامی عرضه کردند و با حضور خود در صحنه وحدت و اتحاد مسلمین، اعتصام به حبل الله و ممانعت از تفرقه، تکفیر، جنگ و خونریزی در جامعه اسلامی را ترویج کردند.

دکتر شهریاری تأکید کرد: بدون تردید دشمنان اسلام تلاش دارند با ایجاد تفرقه در جهان اسلام و کوبیدن بر طبل خشونت، موجبات خونریزی و تفرقه در جهان اسلام و کینه‌های عمیق در بین مذاهب و قومیت‌ها را پدید آورند.  در همین حال مراجع محترم عظام با حضور خود در صحنه ثابت کردند که این مسیر، مسیر اسلامی نیست و افرادی که در این مسیرها گام بر می‌دارند تجدید نظر کنند و با تلاش عالمانه و روش‌های عقلانی اختلافات خود را به بهترین وجه مدیریت کرده و ادب اختلاف را رعایت کنند.

دبیرکل مجمع تقریب باتشکر از آیت الله مکارم شیرازی به جهت ارسال پیام به سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: ایشان با این پیام حضوری اثربخش و بسیار مغتنم در این کنفرانس داشتند. از ایشان تشکر می‌کنم و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامت دارم و امیدوارم همه علمای اسلام با تأسی به این روش‌های خداپسندانه موجبات وحدت جهان اسلام را پدید آورند. امروز جهان اسلام بیش از هرچیز به اتحاد ملت‌های اسلامی و همدلی و همدردی بین مسلمانان نیازمند است.

دکتر شهریاری در پایان توفیق و سلامت همه مراجع عظام قم و نجف را مسئلت و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال این مراجع بزرگوار تقلید را محفوظ و سالم نگه دارد.

ارسال نظر