وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نشست خبری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود | "وحدت" اصلی مهم در دین اسلام است
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۸:۱۳ 1122

نشست خبری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود | "وحدت" اصلی مهم در دین اسلام است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار برگزیده مربوط به هفته وحدت و سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی قرار است هر روز به صورت بسته خبری منتشر شود، مشروح اخبار  یکشنبه 4 آبان 99 به شرح زیر است:

نشست خبری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود

در آستانه هفته وحدت، نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع "همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا"  روز سه شنبه  6 آبان  99 ساعت 10 صبح با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش شهید ماموستا شیخ الاسلام واقع در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.
 

 
دانشپور در گفتگو با تقریب:جهان اسلام می تواند الگویی مهندسی شده در مقابله با کرونا در اختیار دنیا قرار دهد

افتخار دانشپور عضو هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی  تصریح کرد: رسانه های اسلامی قادرند، انقلاب و روحی تازه در کالبد از هم گسسته کشورهای اسلامی دمیده و در هنگامه سختی بلا و مصیبت، بیداری نوینی را با همدلی دینی در دل مسلمین جهان به خروش آورند.
 


امام جمعه بانه در گفتگو با تقریب:وحدت، اصلی مهم در دین اسلام است/وحدت موضوع مقطعی نیست

ماموستا خدایی امام جمعه بانه با اشاره به این سخن که  همه بزرگان دین اسلام از اهل سنت و تشیع بر وحدت کلمه تاکید داشته‌اند، گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای تعمیق هرچه بیشتر پایه‌های وحدت در بین مسلمانان است.

وی با تاکید براینکه اسلام به عنوان جامع و کامل‌ترین دین نباید درگیر مسائلی همانند تفرقه و دودستگی باشد، خاطرنشان کرد: دودستگی در دین اسلام خواسته و میل باطنی دشمنان است باید با تکیه بر مشترکات دین اسلام زمینه را برای تقویت وحدت در جهان اسلام بیش از پیش فراهم کنیم.
 


امام جمعه سرپل ذهاب در گفتگو با تقریب:مسلمانان دشمن شناسی را در رأس امور قرار دهند

ماموستا ثنایی امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با بیان این که سیره و سنت ارزشمند پیامبر اعظم (ص )، چراغ روشنگر مسیر حرکت بشریت است ، گفت: امروز امت اسلامی به چیزی مهمتر از وحدت و انسجام میان برادران مسلمانان نیاز ندارد.

امام جمعه سرپل ذهاب با تاکید بر این موضوع که بر اساس آیات قرآن، تفرقه بین مسلمین موجب شکست و از بین رفتن عزّت آنها خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سایه معرفت اسلامی، دشمن شناسی را جوامع اسلامی را در رأس امور قرار دهند.
 


گسترش همکاری‌های رسانه‌ای ایران و اوگاندا در حوزه وحدت و تقریب

مظفر مونگومیا، مدیر جدید رادیو بلال و موسی کالوله، رییس روابط عمومی این رادیو ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا با محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کرد.
 
قزلسفلی با اشاره به اهمیت وحدت و با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی از مهمترین اهداف دشمنان اسلام است، گفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با هر نوع برنامه رادیو بلال که به وحدت، همدلی، برادری، تقریب، تالیف قلوب، شناخت، بصیرت، پرکاری، وطن دوستی، توسعه و امنیت همه جانبه بیشتری برای جامعه اوگاندا منجر شود همکاری خواهد کرد.
 

  
پیکر مطهر شهید اهل سنت در اسالم تالش آرام گرفت

پیکر مطهر شهید "فرمان پوریعقوب" شهید اهل سنت، که پس از گذشت ۳۵ سال از شهادت در منطقه شلمچه تفحص و شناسایی شده بود، با حضور گسترده اهالی شیعه و سنی و مسئولان بخش اسالم تالش تشییع و در گلزار شهدای شیخ محله خرجگیل این بخش به خاک سپرده شد.  

آئین وداع با شهید پوریعقوب در تپه نورالشهدای تالش با حضور مردم، مسئولان و خانواده های شاهد و ایثارگر برگزار شد و امروز (یکشنبه) پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس از مقابل ناحیه سپاه تالش با عزت و احترام تشییع و رهسپار زادگاهش روستای شیخ محله بخش اسالم این شهرستان شد.
 

 

شیخ الازهر: اسلام را قربانی سیاست نکنید


شیخ احمد اللطیب در صفحه شخصی خود در توئیتر مخالفت خود را با قربانی کردن نماد‌ها و مقدساتمان در بازار سیاست‌ها و نزاع‌های انتخاباتی اعلام کرد.
 
وی افزود: به کسانی که اهانت به نبی اسلام را توجیه می‌کنند، می‌گویم: «بحران واقعی به سبب دوگانگی فکری و برنامه‌های تنگ نظرانه شما است و به شما یادآور می‌شوم مهمترین مسئولیت رهبران حفظ صلح داخلی، حفظ امنیت اجتماعی، احترام به دین و حفاظت از ملت‌ها از کشیده شدن به فتنه و نه تشدید نزاع به نام آزادی بیان است».
 


حماس اهانت فرانسه به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای، اظهارات رسمی و غیررسمی در فرانسه علیه مقدسات مسلمانان و توهین به پیامبر اعظم (ص) را تحت هر بهانه و توجیهی محکوم کرد.
 
حماس افزوده است: توهین به همه ادیان و پیامبران تحت آزادی عقیده و بیان نیست، بلکه فرهنگ نفرت و اختلاف در میان مردم را ترویج می‌کند.

این جنبش همچنین درخصوص پیامدهای تدوام چنین رفتارهایی به ویژه در سطح رسمی در فرانسه هشدار داده است.
 


وزارت امور خارجه عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را شرم آور خواند
 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی اعلام کاخ سفید در خصوص عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی در صفحه توئیترش اعلام کرد: اعلامیه کاخ سفید درباره سودان نمی‌توانست از این نمادین‌تر باشد. به اندازه کافی باج پرداخت کنید، چشمان خود را به روی جنایات علیه فلسطینی ها ببندید، سپس از فهرست سیاه به اصطلاح "تروریسم" خارج خواهید شد.
 
وزارت امور خارجه افزوده است: واضح است که این فهرست به اندازه مبارزه ایالات متحده آمریکا با تروریسم، جعلی است. شرم آور است.
 

  هنیه: توافق سودان با اسرائیل انعکاس «از هم‌گسیختگی کینه‌توزانه» میان برخی سران است

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به توافق اخیر سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت، این توافق یک افراط سیاسی است که «از هم‌گسیختگی کینه‌توزانه» میان برخی سران امت را منعکس می‌کند.
 


واکنش انصارالله به اهانت به پیامبر اسلام(ص) در فرانسه

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اهانت به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه، خواستار موضع اسلامی واحد در محکومیت توهین به پیامبران شد.
 
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی از کشورها خواست با اعمال فشار بر سازمان ملل و شورای امنیت، قانونی در جرم‌انگاری توهین به پیامبران تصویب شود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر