وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مولوی مشعوف در وبینار "مهر علوی ولایت و برادری": عدالت از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) بود
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۵:۲۷ 1494

مولوی مشعوف در وبینار "مهر علوی ولایت و برادری": عدالت از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) بود

مولوی مشعوف ابراز داشت:‌حضرت علی (ع) فقط مرد میدان نبودند، ایشان در اوج عبادت انسان بسیار عادلی بودند؛ عدالت حضرت علی (ع) مسئله ای است که هر مسلمانی باید در زندگی خودش آن را الگو قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مولوی نعمت الله مشعوف (کاشانی) امام جمعه گالیکش  عصر امروز در وبینار تقریبی «مهر علوی،ولایت و برادری» اظهار داشت:حضرت علی(ع)  زمان کودکی خودشان را در کنار پیامبر(ص) و در دامان ایشان اخلاق و آداب معاشرت را فراگرفتند و به برکت همین مسئله از شرک و ریا به دور بودند و با توحید بزرگ شدند؛ ایشان هنگامی که به سن جوانی رسیدند با حضرت فاطمه (س) ازدواج کردند.


وی افزود:‌ فضایل حضرت علی (ع)  بسیار زیاد است؛ زمانی که رسول الله به غزوه تبوک سفر میکنند، امام علی (ع) را در مدینه جانشین خود قرار میدهند، ایشان به پیامبر(ص) میگویند که من میخواهم شما را در این سفر همراهی کنم اما پیامبر (ص) میفرمایند که ای علی تو برای من به منزله هارون برای موسی هستی و جایگاه شما برای من بسیار والا است.

مولوی کاشانی ادامه داد:‌پیامبر (ص) در جنگ خیبر فرمودند که من پرچم را نزد کسی قرار می‌دهم که خداوند و پیامبرش (ص) را دوست بدارد و محبوب رسول خدا(ص) و خداوند باشد.

وی تصریح کرد‌:حضرت علی (ع) درمیدان های جنگ نقش پر رنگی داشتند در جنگ بدر، احد، خندق و... با شمشیر برنده و شجاعتشان برای پیشرفت و پیروزی اسلام و مسلمانان جنگیدند و نقش موثری برای اسلام داشتند.
 
مولوی کاشانی ابراز داشت:‌حضرت علی (ع) فقط مرد میدان نبودند، ایشان در اوج عبادت انسان بسیار عادلی بودند؛ عدالت حضرت علی (ع) مسئله ای است که هر مسلمانی باید در زندگی خودش آن را الگو قرار دهد، هنگامی ابن ملجم با شمشیر زهر آلود ایشان را زخمی میکند و فرق سر آن حضرت(ع) را میشکافد ایشان به فرزندان خود یاد آور شدند که نباید با او همانند خودش رفتار کنید.
 
وی در پایان گفت:‌حضرت علی (ع) شخصیتی کامل و جامعی هستند که وظیفه مسلمانان است تا همواره ایشان را الگو خودشان قرار می‌دهند البته نه فقط در حرف بلکه عمل باید از ایشان پیروی کنند؛ امیدواریم که خداوند متعال به همه ما توفیق این پیروی را دهد.

ارسال نظر