وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان نوعی پویش جمعی در جهت دعوت به وحدت و انسجام ایجاد کرده اند/ هشدار نسبت به افزایش توطئه دشمنان
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۰:۰۲ 291
شیخ جمالی در گفتگو با تقریب:

مسلمانان نوعی پویش جمعی در جهت دعوت به وحدت و انسجام ایجاد کرده اند/ هشدار نسبت به افزایش توطئه دشمنان

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اینکه وحدت و تقریب در جهان اسلام افزایش داشته است، بیان نمود: جهان اسلام به یک پویایی و رشد فکری رسیده است؛ ملت ها بیدار شده و مسلمانان در اقصی نقاط عالم با اجتماعات خود در برنامه های مختلف، نوعی پویش جمعی در جهت دعوت به وحدت و انسجام ایجاد کرده اند.

وی افزود: از اینرو طبیعی است که با رشد وحدت و تقریب میان امت اسلامی، دشمنان اسلام با ترفند های مختلف و حیله های گوناگون سعی در آسیب رساندن به امت اسلامی باشند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان ادامه داد: متاسفانه در برخی از موارد شاهد آن هستیم که عده ای در میان مسلمانان رخنه کرده و با ایجاد اختلاف سعی در تضعیف اتحاد مسلمین دارند و آن سوی دیگر دشمنان به دنبال تقویت اتحاد خود هستند که به ضرر اسلام و مسلمین است.

وی تصریح کرد: امت اسلامی با اتحاد و همبستگی می تواند بسیاری از چالش های پیش روی خود را از بین ببرد، دشمنان امت اسلامی خصوصا ابر قدرت ها نگاه خود را به اتحاد و انسجام امت اسلامی دوخته اند تا بتوانند به هر شکل ممکن این اتحاد را از بین ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلامی باید هوشیار و آگاه باشد و فرصتی را برای اهداف دشمنان که اختلاف و تفرقه را دنبال می کنند، ایجاد ننمایند؛ با رجوع به قرآن کریم و سنت رسول الله(ص) مسائل اختلافی را کنار گذاشته تا امت اسلامی به آرامش و سربلندی دست یابد.

ارسال نظر