وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسأله قدس و فلسطین باید معیاری برای مسائل عادلانه جهان باشد/ ایران الگوی حقیقی یاری مقدسات در جهان است
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۸:۱۵ 975
عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان:

مسأله قدس و فلسطین باید معیاری برای مسائل عادلانه جهان باشد/ ایران الگوی حقیقی یاری مقدسات در جهان است

عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان تصریح کرد: قدس معیار واقعی نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.

به گزارش  روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خلیل حمدان عضو هیأت رئیسه جنبش أمل لبنان در وبینار بین‌المللی «تحریر القدس» که عصر امروز 16 اسفند از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد، ضمن قدردانی از مجمع تقریب اظهار داشت: روز 27 رجب روز بسیار ارزشمندی است که در این روز بیت المقدس به دست مسلمانان فتح شد.

وی تأکید کرد: قدس معیار واقعی  نسبت داشتن به اسلام و ادیان آسمانی و آزادی جهانی و محور اجتماع و وحدت  اعراب و مسلمین و آزادگان جهان با ادیان و مذاهب مختلف است.

حمدان تصریح کرد: امام موسی صدر پیوسته در مورد اهمیت قدس سخن می گفت و این مسأله پیوسته در افکار ایشان جاری بود.او می گوید قدس قبله ما و در رأس ارزش های ما و تجسم وحدت و معراج رسالت ما و مسأله اصلی ماست.

عضو هیأت رئیسه جنبش  أمل لبنان تأکید کرد: شایسته است قضیه قدس و فلسطین معیاری برای مسائل عادلانه جهان باشد. آن کسی که در پی توطئه برای قدس  و در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، در واقع  دست دوستی به سوی این رژیم دراز کرده  و به مردم فلسطین، قدس و قضایای عربی و اسلامی و عدالت خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه قدس امروز به واسطه فشاری که از جانب صهیونیست ها و غیر صهیونیست ها متحمل می شود،  نیاز به یاری واقعی مسلمانان و آزادگان حقیقی جهان دارد، گفت: برخی کشورهای اروپایی که ادعای آزادی فلسطین و دموکراسی را دارند، از آن طرف رژیم آپارتاید صهیونیستی را تأیید می کنند، اما مواضع جمهوری اسلامی ایران و به خصوص امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور واقعی فلسطین را یاری کرد و  این کشور الگوی حقیقی یاری مقدسات در جهان است.

ارسال نظر