وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مرحوم شیخ الاسلام یک مدیر جهادی بود/ تمام هم وغم مرحوم شیخ الاسلام مسائل امت اسلام بود
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۰:۳۳ 920
دکتر شهریاری در وبینار سفیر وحدت و مقاومت:

مرحوم شیخ الاسلام یک مدیر جهادی بود/ تمام هم وغم مرحوم شیخ الاسلام مسائل امت اسلام بود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مرحوم شیخ الاسلام به حق یک مدیر جهادی بود. مدیری که برای خدمت به جهان اسلام سر از پا نمی شناخت.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمن دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع روز دوشنبه طی سخنانی در وبینار بین المللی «سفیر وحدت و مقاومت» که به مناسبت اولین سالگرد مرحوم حسین شیخ الاسلام و به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد، اظهار داشت: بدون تردید مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل است و نقش ایشان در نظام جمهوری اسلامی ایران چه در ابتدای انقلاب اسلامی و چه در ادامه حیات انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. 
وی با بیان اینکه مشی امام خمینی(ره) در طول انقلاب اسلامی، مشی موسوی بود و ایشان با کمک و حمایت و در صحنه بودن مردم توانستند فرعون زمان را سرنگون کنند، اظهار داشت: سرنگون کردن فرعون زمان ممکن نبود مگر با تربیت نیروهای مقاوم و انقلابی و مرحوم شیخ الاسلام یکی از افرادی بود که تابع مکتب امام بود و این مکتب؛ مکتب مقاومت، مکتب مقابله با ظلم و زور جهانی و مکتب مقابله با زر، زیور و ثروت بود. 
دکتر شهریاری با اشاره به حضور مرحوم شیخ الاسلام در تسخیر لانه جاسوسی، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نوعی تقابل با استکبار جهانی بود که به دست افرادی همچون مرحوم شیخ الاسلام شکل گرفت و این کار موجب شد که به نوعی آتش به اختیار بودن و مسئولیت پذیری در قبال مسائل جهان اسلام و ظلمی که به وسیله آمریکا و استکبار جهانی بر مسلمانان و مستضعفین جهان می رود، برسند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به  نوآوری مرحوم شیخ الاسلام در بازیابی اسناد قطعه قطعه شده لانه جاسوسی، اظهار داشت: جوانان از ابتکار و نوآوری در مواجهه با استکبار چه در صحنه فرهنگی و چه در صحنه نظامی برخوردارند و امروز ملاحظه می کنیم که ما با دست آورد های موشکی توانستیم از هر نوع تهدیدی جلوگیری کنیم.
وی افزود: امروز در عصر امام خامنه ای قرار داریم، تداوم روحیه مقاومت در برابر ظالمان و استکبار جهانی سرلوحه هدایت ها و حمایت های معنوی ایشان است و امت اسلامی با این حمایت ها و رهنمود ها به سمتی می رود که ما بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که این جوانان ظلم ستیز باشند و بتوانند محدودیت ها و حصارهایی که دشمن علیه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی ایجاد کرده را بشکنند و با مقاومت خودشان نشان دهند که ما به دنبال عصر جدیدی به نام عصر سلیمانی هستیم. اگر انقلاب اسلامی موسوی بود و با ابتکار و راهبری حضرت امام شکل گرفت، تداوم انقلاب به وسیله حضرت امام خامنه ای یک حکومت سلیمانی است و ما وارد عصر جدید سلیمانی شده ایم که بتوانیم حکومت حضرت سلیمان را به وسیله سربازان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی به منصه ظهور برسانیم.
دکتر شهریاری با بیان اینکه مرحوم شیخ الاسلام فردی بود که در حوزه دیپلماسی جهت گیری انقلابی داشت و از مقاومت حمایت می کرد، اظهار داشت: تمام هم و غم مرحوم شیخ الاسلام مسائل امت اسلام بود که در رأس آن مسئله فلسطین و وحدت امت اسلامی قرار داشت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مرحوم شیخ الاسلام همواره به دنبال این بود که مسئله فلسطین را به عنوان مسئله محوری وحدت بخش در جهان اسلام معرفی کند و با رشادت ها و بیانات خودش صدای حق و عدالتی را که جمهوری اسلامی ایران در میدان های بین المللی آن را فریاد می زد را در جهان اسلام طنین انداز کرد.
وی فزود: مرحوم شیخ الاسلام سنگر دفاع از عزت امت اسلامی در برابر نقشه های دشمن علیه انقلاب اسلامی و علیه بیداری اسلامی، سنگر دفاع از وحدت امت اسلامی، سنگر دفاع از فلسطین مظلوم و سنگر دفاع از مردم یمن و بحرین و دیگر محرومین و مستضعفین جهان را همواره حفظ کرد.
دکتر شهریاری با اشاره به اینکه مرحوم شیخ الاسلام در سالهای آخر عمر مبارکشان به عنوان معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب خدمت می کردند، اظهار داشت: مرحوم شیخ الاسلام نقش برجسته ای در مطرح کردن موضوع فلسطین در کنفرانس ای بین المللی وحدت اسلامی داشتند. ایشان معتقد بودند که وحدت مذاهب اسلامی جز با حرکت امت اسلامی به سوی اهداف بزرگ و اصلی و در رأس آن مسئله فلسطین محقق نمی شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از وحدت جهان اسلام و دفاع از محور بودن موضوع فلسطین به عنوان موضوع اجماع ساز در جهان اسلام را به عنوان سه محور اصلی گفتمان دیپلماسی خود قرار داده بود و با تمام توان و حکمت اعتدالی خود از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع امت اسلامی دفاع می کرد.  
وی اظهار داشت: اخلاص در برابر خدای متعال یکی از برجسته ترین ویژگی های مرحوم شیخ الاسلام بود. ایشان همواره مشغول به ذکر بود و عباداتش را خالصانه برای خدا انجام می داد و در تعامل با دیگران بسیار متواضع بود و با کسانی که کار می کرد به گونه ای تعامل داشت که گویی یکی از آنهاست و هیچ وقت خودش را نسبت به آنها برتر نمی دید و تمام لحظات عمرش مفید و مثمرثمر بود. ارتباط قوی و محکمی با خدای متعال داشت و در این مسیر از هیچ گونه جهادی در راه خدا دست بر نمی داشت.
دکتر شهریاری اظهار داشت: مرحوم شیخ الاسلام به حق یک مدیر جهادی بود مدیری که برای خدمت به جهان اسلام سر از پا نمی شناخت.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: ما امروز نیازمند نسل جدیدی از جوانان در حوزه فرهنگ هستیم که همانند مرحوم شیخ الاسلام با دل و جان به صورت جهادی وارد میدان شوند و به حق ایشان یک شخصیت الگو برای نسل زمان خودش و نسل های آینده است.

ارسال نظر