وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مدیر حوزه علمیه سقز: حضرت معصومه (س) الگویی کامل برای تمام جهانیان است
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۷ 1586

مدیر حوزه علمیه سقز: حضرت معصومه (س) الگویی کامل برای تمام جهانیان است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طوبی فرداد، مدیر حوزه علمیه امام شافعی سقز، عصر دوشنبه 31 خرداد در وبینار «شمیم ولایت و عصمت» که به همت معاونت ایران- امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، میلاد حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه (س) و روز دختر، گفت: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و اینکه می توانند رهبری دلهای صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده دار شوند.
 
وی با تشکر از مجمع تقریب که این فرصت را فراهم کرده است، درباره ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: اهل سنت این بانوی وارسته در اخلاق و کردار را برای همگان از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی الگویی بی نظیر می داند و وظیفه خود دانسته که بزرگی و کرامات این شخصیت بزرگ را در جامعه بیان کند.
 
فرداد افزود: حضرت فاطمه معصومه از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) با وجود کثرت فرزند، بعد از برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) در بالاترین رتبه جای دارد و در بین آنان این بانوی مکرمه مثل ستاره ای درخشان می درخشد و هیچ بانویی هم سنگ ایشان نمی شود.
 
وی با اشاره به چند نمونه از ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه (س) که سبب عظمت و درخشش ایشان شده گفت: یکی از ویژگی های ایشان، شرافت خانوادگی است؛ شخصیت پدر و مادر بزرگوارش در وجود ایشان تاثیر گذاشته است چرا که در خاندان اهل بیت پرورش یافته و بزرگ شده اند. ایشان دختر امام، خواهر امام و عمه امام بودند.
 
این بانوی عالمه اهل سنت به ویژگی دوم یعنی عبادت و بندگی اشاره کرد و گفت: شب زنده داری 17 روزه ایشان در مدت اقامت در منزل موسی بن خزرج گوشه ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع در برابر ذات پاک الهی است.
 
وی محدثه بودن را ویژگی دیگر ایشان دانست و خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) از جمله روایت کنندگان حدیث بودند و علامه امینی در کتاب الغدیر به بعضی از آنها استناد کرده است.
 
مقام علمی از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه (س) است که فرداد درباره آن توضیح داد: توان علمی آن حضرت به قدری بوده که وقتی پدر بزرگوارشان در منزل حضور نداشتند، پاسخ سوالات مراجعه کنندگان را می نوشتند و زمانی که امام مراجعت کرده و پاسخ های ایشان را می دیدند می فرمودند: «فداها اباها» (پدرش به قربانش باد).
 
وی به القاب آن حضرت اشاره و اظهار کرد: ایشان القابی چون معصومه، طاهره، حمیده، رشیده، تقیه، رقیه، مرضیه، رضیه، سیده، اخت الرضا و شفیعه دارند که مشهور ترین آنها معصومه است.
 
مدیر حوزه علمیه امام شافعی سقز در پایان خاطرنشان کرد: این ویژگی ها نشان دهنده عظمت آن بزرگوار است که به کریمه اهل بیت، محدثه آل طه و مریم آل یاسین مشهور شده اند. لذا نماد و الگویی کامل در همه ابعاد، نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای تمام جهانیان است.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی

ارسال نظر