وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مدیر حوزه علمیه خواهران زاهدان: حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران سرزمین ما هستند
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۶ 1738

مدیر حوزه علمیه خواهران زاهدان: حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران سرزمین ما هستند

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، مریم نوتیزهی مدیر حوزه علمیه خواهران زاهدان (سیستان و بلوچستان) در «وبینار شمیم ولایت و عصمت» که به همت معاونت ایران-امور بانوان مجمع تقریب برگزار شد،  ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، گفت:  حضرت معصومه (س) این بانوی اندیشمند و بردبار گرامی برگزیده همه مسلمانان و عزیز دل اهل سنت هستند.

وی افزود: در تاریخ اسلام زنان بزرگی وجود داشتند که براساس مقتضیات زمان در مسائل اجتماعی دخالت می‌کردند و حرکت های بزرگی از آنان همواره به یادگار مانده است؛ برای مثال در زمان حضرت رسول(ص) زنان در برخی از مسائل همراه پیامبر(ص) شرکت می‌کردند و کارهایی را که مناسب خودشان بود را برمی‌گزیدند، زخمی هارا مداوا می‌کردند و... همچنین حضرت زینب کبری (س) در جریان کربلا پا به پای قافله سالار کربلا حضور داشتند و در نهایت حضرت فاطمه معصومه(س) که مخالفت خود را علیه حکومت عباسیان نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه خواهران زاهدان اضافه کرد: حضرت معصومه (س) همواره از افراد وارسته و بسیار مورد احترام اهل سنت هستند و باید بدانیم که محبت اهل بیت(ع) جزئی از ایمان ما و ارادت به خاندان اهل بیت نبوت(ع) جزو لاینفک از اعتقادات دینی اهل سنت بوده و هست.

نوتیزهی در همین خصوص ادامه داد: در حقیقت کمال محبت این است که ما مسلمانان  از اخلاق فاضله و اعمال حسنه اهل بیت(ع) پیروی کنیم و شیوه زندگی آن بزرگواران هدف زندگی ما قرار گیرد؛ همچنین تمام اقشار جامعه وظیفه دارند با اشاعه و منش حضرت معصومه(س) و دیگر زنان صدر اسلام در ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه بهترین الگو برای دختران سرزمین ما هستند، اظهار داشت: اگر به واکاوی اهداف زندگی حضرت معصومه(س) و اهل بیت (ع) بپردازیم متوجه میشویم که:1- آنان در پی این مسئله بودند که قوانین قرآن و سنت رواج یابد و عمیقا به کلمه «لا اله الا الله محمد الرسول الله» اعتقاد داشتند و راه و روش زندگی خودشان را بر این مبنا قرار می‌دادند؛ 2- تاکید بر نظام عادلانه اسلامی داشتند؛  3- جهاد بر علیه بدعت و ملوکیت و ... 4- تاکید بر مرعوب نشدن انسانها در مقابل زر و زور؛ 5- پریشان نشدن از مشقت ها و مشکلات و توکل به خداوند متعال 6- احترام به حقوق اجتماعی زنان.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند متعال همه ما را در معیت رسول الله(ص) و اهل بیت (ع) قرار دهد تا در برابر خوف، مصیبت و مشقت تسلیم نشویم و تنها به خداوند توکل کنیم.
 
خبرنگار: فاطمه جباری

ارسال نظر