وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مدیر حوزه علمیه خواهران آق قلا: تاکید بر الگو گیری زنان مسلمان از حضرت معصومه (س) در ترویج اسلام ناب محمدی(ص)
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۵ 1493

مدیر حوزه علمیه خواهران آق قلا: تاکید بر الگو گیری زنان مسلمان از حضرت معصومه (س) در ترویج اسلام ناب محمدی(ص)

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، آسیه حاجی میرزا علی مدیر حوزه علمیه خواهران آق قلا در «وبینار شمیم ولایت و عصمت» که به همت معاونت ایران-امور بانوان مجمع تقریب برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، گفت:حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی بزرگوار و الگویی عظیم الشان برای تمام جهانیان هستند ایشان الگویی برای عفت و پاک دامنی زنان و دختران جامعه اسلامی و بانویی وارسته در اخلاق، کرداراجتماعی، سیاسی و فرهنگی و.. به حساب می‌آیند.

وی افزود: زنان و دختران مسلمان موظف اند تا با الگو گیری از حضرت معصومه(س) و با اشاعه منش و سلوک حضرت فاطمه(س) و دیگر زنان صدر اسلام در ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تلاش مضاعف داشته باشند چراکه آنان بهترین حافظان حریم خانواده هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آق قلا تصریح کرد: حضور حضرت معصومه(س) در کنار پدرشان امام موسی کاظم (ع) در کنار مادر گرانقدرشان نجمه خاتون و برادرشان امام رضا (ع) سبب شد تا این بانوی بزرگوار از نظر آگاهی به مسائل دینی و معارف اسلامی تا حد والایی به رشد علمی برسند.

وی تصریح کرد: ابن جوزی یکی از علمای اهل سنت در قرن 7 می‌گوید: در بین اولاد امام موسی کاظم(ع) و از بین چهار فرزند دختر ایشان معصوم تر از همه حضرت فاطمه کبری (س) هستند که در قم به خاک سپرده شده‌اند، ایشان با اینکه عمرشان کوتاه بود اما زندگی پربرکتی داشتند و الگوی ارزشمندی برای ما زنان مسلمان قرار گرفتند.

میرزاعلی با بیان روایت‌های متعدد از عالمان اهل سنت در مورد حضرت معصومه(س) گفت: در روایتی از امام حنبل آورده شده است که حضرت معصومه (س) از صالحان، عابدان و سخاوتمندان بودند و شخصیتی  بسیار بزرگوار داشتند همچنین در روایت دیگری از ابن حاتم نقل میکنند که حضرت معصومه (س) مورد وثوق ائمه مسلمین بوده اند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) باشیم تا برای اسلام و امت محمدی (ص) کار بزرگی انجام دهیم.

 
خبرنگار: فاطمه جباری

ارسال نظر