وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قدس محور اتحاد مسلمانان است/ ما قدس را آزاد و آن را عربی - اسلامی می خواهیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۸:۱۷ 1120
محقق لبنانی:

قدس محور اتحاد مسلمانان است/ ما قدس را آزاد و آن را عربی - اسلامی می خواهیم

استاد دانشگاه و محقق لبنانی تصریح کرد: برای ما ثابت شده است که مسلمانان هر چه هم از زمان می گذرد، همچنان متعهد به مسأله فلسطین هستند و به این مسأله به عنوان یک مسأله محوری برای اتحاد می نگرند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، راغده المصری استاد دانشگاه و محقق لبنانی در وبینار بین‌المللی «تحریر القدس» که عصر امروز دوشنبه 16 اسفند به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: 27 رجب مسلمانان توانستند بیت المقدس را  از اشغال بیش از 90 ساله صلیبی ها آزاد کنند. این پیروزی بزرگ دلایل و معانی زیادی دارد که تا به امروز منعکس شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: بیت المقدس شهر مبارکی است که معراج رسول خدا(ص) از آنجا اتفاق افتاد و قلب مسلمانان به آن تعلق دارد و برای آزادی این شهر ارتش اسلامی بسیاری از گروه ها و احزاب با مذاهب و گرایش های مختلف از کشورهای گوناگون از جمله یمن، حجاز، مصر، شام، بین النحرین، عراق و ... مشارکت داشتند. که همه اینها را حب جهاد و ارزشمندی قدس و حب آزادی کشورهای اسلامی و رفتن به سوی عدالت خواهی به دور هم جمع کرده بود.

محقق لبنانی خاطر نشان کرد: مسلمانان در هیچ برهه ای از زمان خسته نشدند و بارها برای آزادسازی قدس تلاش کردند. در آن زمان که علی رغم وجود دولت ها و گرایش های گوناگون، وجود حکما و امرای مختلفی که  اقدام به فروش قدس کردند،  اما برخی پیرامون قدس متحد شدند و به همین دلیل قدس محور اتحاد مسلمانان است و آنها را پیرامون قضایای عادلانه متحد می کند.اما در این میان ادعاهای دروغین برخی بر ما آشکار می شود که روابط را عادی سازی و از حقوق ملت فلسطین چشم پوشی می کنند.

وی تأکید کرد: برای ما ثابت شده است که مسلمانان هر چه هم از زمان می گذرد، همچنان متعهد به مسأله ی فلسطین هستند و به این مسأله به عنوان یک مسأله محوری برای اتحاد می نگرند.

راغده المصری اظهار داشت: ما مطمئنیم که به زودی قدس را آزاد خواهیم کرد و از آن چشم پوشی نخواهیم کرد. ما به هیچ نوع عادی سازی روابط و هیچ قرارداد دیگری که با اسرائیل بسته می شود، اهمیت نخواهیم داد. ما قدس را آزاد و آن را عربی- اسلامی می خواهیم.

محقق لبنانی در پایان گفت: هزاران درود بر قهرمانان مجاهد که خود را برای قدس فدا می کنند و درود بر تمام کسانی که به مسأله فلسطین یاری می رسانند و عادی سازی روابط را مردود می دانند. ما مطمئنیم که به زودی در قدس نماز خواهیم خواند و پیروزی بسیار نزدیک است.

ارسال نظر