وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قدس قابل معامله نیست و خط قرمز مسلمانان است
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۰۹:۱۴ 1333
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

قدس قابل معامله نیست و خط قرمز مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تأکید کرد: قدس قابل معامله نیست و خط قرمز جهان اسلام و مسلمین است. لذا از امت اسلامی می خواهیم تا فلسطین و قدس را فراموش نکنند و برای آزادسازی قدس از چنگال این رژیم غاصب بسیج شوند.    

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، عصر شنبه 10 اردیبهشت در وبینار «قدس محور وحدت ادیان و مذاهب» که به همت معاونت امور ایران مجمع تقریب برگزار شد، با اشاره به روز قدس گفت: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان و امت اسلامی تذکر می دهد که سرسخت ترین دشمنان شما یهود و پس از آنها مشرکین هستند. لذا ما باید این امر را جدی گرفته و آنچه را خداوند متعال برای ما دشمن می دارد ما نیز دشمن بداریم.
 
وی افزود: در چند سال اخیر شاهد بودیم برخی کشورهای خائن عربی عادی سازی روابط با اسرائیل را مطرح کردند و این عادی سازی را به نام صلح و روابط دیپلماتیک قلمداد کردند اما همین روابط عادی سازی خیانتی به قدس و فلسطین و اسلام و خون شهدا بود. کسانی که با اسرائیل غاصب این روابط را برقرار کرده اند باید هم در دنیا و هم قیامت جوابگو باشند.
 
وی تأکید کرد: قدس قابل معامله نیست و خط قرمز جهان اسلام و مسلمین است زیرا خداوند متعال امر می فرماید که دوستی و سرپرستی یهود و نصارا را انتخاب نکنید. این روابط به نوعی پذیرش سرپرستی و دوستی با یهود است برای کشورهای خائنی که به نام اسلام کار می کنند و از پشت خنجر به اسلام و مسلمین و مردم مظلوم فلسطین زده اند.
 
وی افزود: اگر این عادی سازی نبود صهیونیست ها به خود جرأت نمی دادند در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی وارد شده و به نمازگزاران حمله کنند و آن جنایت را مرتکب شوند.
 
وی با اشاره به نامگذاری روز قدس گفت: روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان از طرف بنیانگذار جمهوری اسلامی به نام روز قدس نامگذاری شده به این دلیل که مسلمین جهان بیدار باشند و مسئله فلسطین را فراموش نکنند. لذا ما باید با کمک های مالی، قلمی و هرچیزی که در توان داریم از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.
 
این عالم اهل سنت درباره اهداف صهیونیست ها از عادی سازی روابط با کشورهای عربی گفت: آنها با هدف پایان دادن به انزوای منطقه ای و بین المللی و همچنین تبلیغ فرهنگ صهیونیستی در جوامع عربی سعی دارند با کشورهای عربی رابطه داشته باشند.
 
وی افزود: کشورهایی که به زعم خود با این روابط از اسرائیل سود می برند، قطعا دچار اشتباه فاحشی شده و خودشان در این مدت شاهد ضررهای آن بوده اند. زیرا اسرائیل همان پروژه از نیل تا فرات را در سر می پرورد و می خواهد از این طریق در منطقه غرب آسیا نفوذ کرده و به اهداف شوم خود برسد.
 
ماموستا مرادی تأکید کرد: عادی سازی یعنی خاک و سرزمین خود را دو دستی تقدیم کردن به دشمنانی که بدون هیچ اغماضی مردم فلسطین را مورد ظلم و قتل و غارت قرار داده اند و شرکت در این روابط یعنی خیانت به اسلام، بشریت و خون پاک شهدای قدس، خیانت به محور مقاومت و کسانی که در این چندین سال اجازه نداده اند صهیونیسم به اهداف خود برسد.
 
وی ضمن محکوم کردن مجدد این روابط و هشدار به سران خائن برخی کشورهای عربی و اسلامی، از امت اسلامی خواست تا فلسطین و قدس را فراموش نکنند و برای آزادسازی قدس از چنگال این رژیم غاصب بسیج شوند.

ارسال نظر