وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"فلسطین" محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان است
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۰۹:۵۲ 806
خطیب برجسته هندی:

"فلسطین" محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان است

«مولانا رحمت الله قاسمی» خطیب برجسته هندی فلسطین را محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان خواند و افزود: تاریخ ما به وجب وجب این سرزمین وابسته است.

فلسطین، محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان است
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «مولانا رحمت الله قاسمی» خطیب برجسته هندی در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن تبریک به  مسئولین مجمع جهانی تقریب مذاهب به دلیل برگزاری این کنفرانس در ایام مسعود و مبارک ولادت با سعادت رسول الله (ص) در طول سال‌های متمادی، به بررسی اهمیت مسئله فلسطین به عنوان یکی از محورهای این کنفرانس پرداخت.

وی با بیان این که مسئله فلسطین، موضوع با اهمیتی است، تصریح کرد: این سرزمین افتخار  دارد که محل ولادت و زندگی انبیا(ع) بوده است.

قاسمی، فلسطین را محور و مرکز اعتقاد و ارادات مسلمانان خواند و افزود: معلوم نیست این سرزمین چه مقدساتی را در طول و عرض وسیع خود جای داده است و تاریخ ما به وجب وجب این سرزمین وابسته است.

وی با اشاره به وابستگی و تعلق خاطر تاریخی، مذهبی و احساسی مسلمانان به فلسطین، تاکید کرد: هیچ قدرت و هیچ ظالمی در دنیا نمی‌تواند این وابستگی را از بین ببرد.

این خطیب برجسته هندی ادامه داد: سالهاست بازی خاک و خون در این سرزمین جریان دارد و بیان ستمی که ظالمین و تروریست‌ها به کودکان و زنان معصوم و مظلومین بی‌دفاع این سرزمین روا داشته‌اند، بسیار دشوار است.

وی با بیان این که افراد بسیاری در این سرزمین کشته شده‌اند و خون بی‌گناهان زیادی ریخته شده است، تصریح کرد: بنابراین لازم است ما، نسل‌های آینده، نوجوانان و کودکانمان را از تعلق خاطر به این سرزمین، اهمیت آن و ظلم‌ها و جنایت‌های صورت گرفته در آن، آگاه ساخته و آنها را بیدار کنیم.

قاسمی عدم توفیق مسلمانان در ایجاد تعلق خاطر به سرزمین فلسطین در میان  نواجوانان، کودکان و نسل آینده را فاجعه‌ای بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: به همین دلیل است، زمانی که در این سرزمین به بی‌گناهان حمله می‌شود ، آتش به روی روزه داران گشوده می‌شود، زنان مورد ظلم قرار می‌گیرند و خون کودکان ریخته می شود، نسل جوان ما عکس العمل لازم را نشان نمی‌دهند.

وی با بیان این که اگر این جنایت‌ها خدای نکرده در سرزمین کعبه یا در مسجد النبی صورت می‌گرفت ما عکس‌العمل بهتری نشان می‌دادیم، تاکیدکرد: باید به خاطر داشت که سرزمین کعبه، مسجد نبوی و مدینه منوره نیز بخشی از نقشه‌های شوم اسرائیل بزرگ و صهیونیست‌هاست.

خطیب هندی در ادامه با طرح چند سوال تصریح کرد: آیا اگر شرایطی پیش بیاید که ما مجبور شویم، به تدریج و یکی پس از دیگری از مقدساتمان دست برمی‌داریم؟!! اگر چنین حمله یا اشغال غیرقانونی در سرزمین کعبه صورت بگیرد آیا ما به سادگی از آن دست برخواهیم داشت؟ حفاظت از مقدسات چه اندازه حیاتی است؟ حمله به آنها چقدر سخت است؟

وی بر لزوم آگاه ساختن نسل آینده، از اهمیت مقدسات تاکیدکرد و گفت: باید احساس و انگیزه‌ای در آنها دمیده شود که بدانند چگونه باید از مقدسات و برادرانشان محافظت کنند؟

قاسمی ادامه داد: بنابراین لازم است وحدت در صفوف مسلمانان ایجاد شود؛ از اختلافات و تفرقه‌ها اجتناب گردد؛ منبر و محراب به خدمت اخوت و برادری در بیاید و از آن برای ایجاد محبت و اتحاد استفاده شود. چراکه بدون اتحاد هیچ تلاشی به ثمر نخواهد نشست.
وی در پایان سخنان با بیان این که نباید مشکلات و موضوعات اختلافی در منبر و محراب مطرح شوند، گفت:  لازم است ما نسل‌های آینده را با حفظ اتحاد میان آنها از لزوم حفاظت از مقدسات و فلسفه آن آگاه نماییم.

ارسال نظر