وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
غرب بدنبال برافروختن آتش فرقه‌گرایی است
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۴۵ 327
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

غرب بدنبال برافروختن آتش فرقه‌گرایی است

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات همراه با حضور در "دارالضیافه منصوره" با «سراج الحق» رهبر جماعت اسلامی و مسوولان ارشد این حزب پاکستانی دیدار کردند. 

سپس نشست وحدت اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و نخبگان دینی شهر لاهور به اهتمام حزب جماعت اسلامی برگزار شد. 

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری با قدردانی از اهتمام حزب جماعت اسلامی در برگزاری همایش وحدت اسلامی و رویکرد موثر شورای همبستگی ملی پاکستان در بحث امر تقریب و تعامل میان نخبگان دینی دو کشور، گفت: رفع اختلافات میان کشورهای پرنفوذ جهان اسلام به کاهش چالش‌های فعلی و حرکت به سمت رفاه، سعادت و اعتلای جایگاه اسلام کمک فراوانی می‌کند. 

وی افزود: همکاری و تعامل میان ایران، عربستان و ترکیه جلوی طمع دشمنان مشترک را می‌گیرد، زیرا در صورت چنین تعاملی دیگر هیچ لزومی به دشمنی، رویارویی و کدورت نیست. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزود: غربی‌ها مقصر تشدید هرج و مرج در خاورمیانه، برافروختن آتش فرقه‌گرایی میان مسلمانان و ترویج پدیده شیطانی توهین به مقدسات اسلامی هستند که باید مسلمانان جهان نسبت به آن هوشمند و هوشیار باشند. 

وی، جنگ، تکفیر، ترور، تنازع و توهین را ۵ چالش عمده پیش رو در میان ملل اسلامی دانست و تاکید کرد: اختلافات نباید مانع از رحمت و تعامل میان ما شود لذا با همبستگی و یکدلی در مسیر اتحاد و درک متقابل گام برداریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: تمدن نوین اسلامی جز با همکاری شیعه و سنی محقق نمی‌شود؛ بنابراین علما و دانشگاهیان نقش موثری در تحقق این مسئله دارند.

دکتر شهریاری، خاطر نشان کرد: امت واحده یعنی همه مسلمانان در سراسر جهان زیر یک چتر قرار گیرند که آن معیت با رسول‌الله (ص) است، معیت با رسول الله(ص) دو ویژگی دارد یکی تقابل با دشمن و دیگری دوستی و مهربانی با یکدیگر است.

ارسال نظر