وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عمل شنیع دشمن در مشهد مقدس نشانه عجز آنها است
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۰:۲۶ 693
امام جمعه اهل سنت آق قلا:

عمل شنیع دشمن در مشهد مقدس نشانه عجز آنها است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «آخوند عبدالرزاق رهبر» در مراسم گرامیداشت شهدای رمضان حرم مطهر رضوی «شهید حجت الاسلام اصلانی» و «شهید حجت الاسلام دارایی» که در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) شهر آق قلا برگزار شد، اظهار کرد: این حادثه تروریستی که در ماه مبارک رمضان که بهترین ماه های الهی است و در مکانی مقدس انجام شد گناهی نابخشودنی است.

به گفته وی همه مذاهب اسلامی و عالم بشریت این حادثه را که خارج از دایره اسلام و مذهب بوده را به شدت محکوم می کنند.
مدیر مرکز جامع علوم دینی عرفانی آق قلا، هتک حرمت حرم مطهر رضوی را به مثابه هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) دانست و گفت: شهید و زخمی کردن طلاب و روحانیون آن هم در مکان مقدس اهانت و بی احترامی به شرع مقدس و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است.

وی افزود: این گونه اعمال بزدلانه که روحانیت معزز را هدف قرار داده است از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم که به اعتقاد قرآن کریم بزرگترین دشمن مسلمانان هستند صادر شده است.

 به گفته وی در اماکن مقدسه از جمله حرم مطهر رضوی که زیارتگاه بسیاری از عاشقان آن حضرت است جائز نیست انسانی و حتی حیوانی که به آن پناه آورده را مورد آزار و اذیت قرار داد یا به شهادت رساند.

آخوند رهبر با اشاره به آیه 93 سوره نساء «و من یقتل مؤمنا متعمدا فجزاءه جهنم خالدا فیها وغضب الله علیه و لعنه واعدله عذابا عظیما»(و هر کسی مؤمنی را به عمد بکشد، پس جزای او جهنم است و در آن جاودانه خواهد بود، و خداوند بر او غضب آرد و او را لعنت می کند و برای او عذابی بزرگ آماده دارد)، اظهار کرد: چطور می شود برخی از انسان ها به خود جرأت قتل و کشتن انسان بیگناهی را می دهند که خداوند جزای آنرا آتش دوزخ قرار داده، نشان می دهد که این افراد بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند.

وی ادامه داد: در حالی که کشتن عمدی یک انسان عادی اینگونه کار زشت و ناپسندی است کشتن روحانی و عالم دینی از آن هم امری قبیح تر است.

به گفته وی از صدر اسلام تاکنون بسیاری از افرادی که می خواستند از شر دشمن فرار کنند به حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام  که صاحب عزت و کرامت هستند پناهنده می شدند.

حرکات مذبوحانه دشمن خدشه ای به وحدت مردم وارد نمی کند
سرپرست فرمانداری شهرستان آق قلا نیز در این مراسم با بیان اینکه حرکات مذبوحانه دشمن خدشه ای به وحدت شیعه و سنی وارد نمی کند، گفت: کسانی که با اینگونه اعمال غیر انسانی به دنبال ضربه زدن به وحدت و همدلی مردم هستند راه به جایی نخواهند برد.

«سلیمان هاشمی»،افزود: علمای اسلام با پیروی از فرامین داهیانه رهبر معظم انقلاب این اعمال را به راحتی خنثی می کنند.

به گفته وی این حرکت تروریستی و همزمان با آن حادثه گنبد کاووس در زمانی که مسلمانان روزه دار هستند نشان از ضعف دینی عاملان آن و عجز دشمن است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان آق قلا با اشاره به ماهیت جریان های شکست خورده تکفیری، اظهار کرد: این گروه ها که خود را در ظاهر مسلمان می دانند در داخل هیچ مذهبی از مذاهب اسلام نمی گنجند.

وی ادامه داد: این گروه های تندرو و افراطی اگر حرمتی برای علما و روحانیون قائل نیستند، حداقل احترام ماه مبارک رمضان را حفظ می کردند.

گفتنی است؛ برپایی مجلس تلاوت قرآن کریم و دعای علما و روحانیون شیعه و سنی برای شادی و نثار روح شهدای رمضان حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر