وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عادی سازی روابط با اسرائیل ضربه مهلکی به پیکر اسلام و مسلمانان وارد می کند
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۰۸:۳۶ 749
امام جمعه اهل سنت تایباد:

عادی سازی روابط با اسرائیل ضربه مهلکی به پیکر اسلام و مسلمانان وارد می کند

امام جمعه اهل سنت تایباد اظهار کرد: متأسفانه می بینیم در چند سال اخیر مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل در دستور کار برخی کشورهای اسلامی قرار گرفته است که این کار ضربه مهلکی به پیکر اسلام و مسلمانان وارد می کند.  

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد، عصر شنبه 10 اردیبهشت در وبینار «قدس محور وحدت ادیان و مذاهب» که به همت معاونت امور ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: قدس قبله اول مسلمین از روزی که در اسارت اسرائیل در آمده بر همه مسلمانان لازم است که این قبله را از چنگال اسرائیل و استکبار جهانی در بیاورند.
 
وی افزود: همه مسلمانان جهان نسبت به مسئله قدس و مسجد الاقصی مسئولیت دارند. همه مسئولیم که در مقابل جسارتی که اسرائیل و پیروان آنها کرده اند از آزادی قدس دفاع کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال اول پیروزی انقلاب موضوع مسجد الاقصی و قدس را در رأس همه امور انقلاب قرار دادند و احساس مسئولیت بسیار سنگینی در قبال مسئله قدس داشتند و بر همه مسلمانان لازم دانستند که با اسرائیل غاصب مبارزه کرده و نگذارند بر سرزمین های مسلمانان تسلط پیدا کرده و اشغال کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه مسئله قدس مسئله جهان اسلام است، گفت: لازم است همه مسلمانان برای آزادی قدس مبارزه کنند. به خصوص حاکمان مسلمان که از نظر سیاسی و نظامی و اجتماعی قدرت دارند و می توانند بر اسرائیل و آمریکا و انگلیس فشار بیاورند و مسئله قدس را در جهان اسلام برجسته سازند.
 
وی با اشاره به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: متأسفانه می بینیم در چند سال اخیر مسئله عادی سازی روابط با اسرائیل در دستور کار برخی کشورهای اسلامی قرار گرفته است که این کار ضربه مهلکی به پیکر اسلام و مسلمانان وارد می کند.
 
مولوی توکلی تأکید کرد: مسلمانان باید ید واحده باشند و با اتحاد و همبستگی خود نگذارند اسرائیل غاصب قدس را همچنان در اختیار داشته باشد و آن را نابود سازد. این کار بر خلاف قوانین جهانی است چرا که از نظر قوانین جهانی نیز قدس باید در فلسطین باقی بماند.
 
وی افزود: خیانت امروز کشورهای اسلامی و ارتباط برقرار کردن آنها با اسرائیل یک مسئله بسیار شوم در جهان اسلام است لذا باید همه آزادیخواهان مسلمان علیه این کشورها مبارزه کرده و اجازه ندهند آنها به این روابط ادامه دهند. چرا که در غیر این صورت متأسفانه از قدس و بیت المقدس فقط اسمی باقی می ماند و از پیکره جهان اسلام خارج خواهد شد.
 
توکلی تأکید کرد: لذا بر همه مسلمانان جهان به خصوص در ماه مبارک رمضان که ماه قدس است، لازم است که علیه استکبار جهانی، آمریکا، انگلیس و اسرائیل برپا خاسته و اجازه عادی سازی روابط به کشورهای اسلامی ندهند.
 
وی ادامه داد: هر کشور اسلامی که حاکم آن دست خود را به دست اسرائیل دهد خائن درجه یک جهان اسلام است و بزرگتر از این خیانت وجود ندارد. زیرا اسرائیل ضربه مهلکی بر پیکره اسلام زده و دشمنی آشکار برای مسجد الاقصی و بیت المقدس است پس این خائنان چگونه به خود اجازه می دهند که با اسرائیل رابطه برقرار کنند. اینها هم در دنیا خوار و ذلیل خواهند شد و هم در آخرت مورد بازخواست خداوند قرار خواهند گرفت.
 
این عالم اهل سنت تاکید کرد: روز قدس را باید نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در کل سال برجسته کنیم و از مسجد الاقصی و قدس دفاع کنیم و باید دست اسرائیل را از سرزمین فلسطین کوتاه کنیم چرا که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است و به گردن مسلمانان حق دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید به هر نحوی از سرزمین فلسطین دفاع کنیم و مسجد الاقصی را جزو پیکره جهان اسلام بدانیم. امیدواریم خداوند متعال به همه حاکمان مسلمان و اهل قلم که می توانند با قلم خود از مسجد الاقصی مظلوم و فلسطین مظلوم دفاع کنند، توفیق دهد.

ارسال نظر