وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شیرازی تاکید کرد: حضرت معصومه(س) الگوی قرآنی برای تمام زنان عالم
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۲۰:۳۳ 1140

شیرازی تاکید کرد: حضرت معصومه(س) الگوی قرآنی برای تمام زنان عالم

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نزهت السادات شیرازی استاد دانشگاه و حوزه، در «وبینار شمیم ولایت و عصمت» که به همت معاونت ایران-امور بانوان مجمع تقریب برگزار شد،  ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، گفت:یکی از سخنان بسیار معروف و ارزشمند امام رضا(ع) از حضرت معصومه(س)این است که ایشان فرمودند هرکسی که خواهرم معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند این است که من را زیارت کرده است.

وی افزود: باتوجه به جستجوهای فراوان صورت گرفته در خصوص اینکه کلمه معصومه از چه زمانی به دختر امام موسی کاظم(ع) نسبت داده شده، به این نتیجه رسیدند تا زمانی که حضرت معصومه در قید حیات بودند هیچ کس به ایشان این لقب را نداده بود و این لقب بعد از رحلت حضرت معصومه(س) به ایشان تعلق گرفته؛ بنابراین بعد از رحلت این بانوی بزرگوار عده ای از مردم به حضور امام رضا(ع) رفتند و ایشان سخن معروف خود را فرمودند.

شیرازی اضافه کرد: در این جا این سوال مطرح می‌شود که چرا حضرت رضا (ع) ایشان را معصومه نامیدند؟ به این دلیل است که ما معتقدیم حضرت رضا (ع) معصوم و عالم به غیب هستند یعنی در زیارت نامه حضرت رضا(ع) این شهادت را میدهیم بنابراین ایشان  تایید می‌کنند که حضرت فاطمه معصومه(س) به مقام عصمت رسیده اند.

استاد دانشگاه و حوزه  تصریح کرد: یکی دیگر از القاب حضرت معصومه (س)، عالمه آل محمد(ص) است باید گفت این چند لقب که در مورد حضرت معصومه(س) وجود دارد در واقع  دریایی از معرفت به حساب می‌آید.

وی اذعان داشت: سومین ویژگی حضرت معصومه (س) بصیرت است و به معنی آن است که زمانی میتوان به بصیرت دست یافت که فتنه و آشوبی درحال وقوع باشد و به سختی حق و باطل از یکدیگر تمیز داده شود؛ بنابراین حضرت معصومه (س) در شرایط دشوار دارای بصیرت بودند و حق و باطل را به خوبی از یکدیگر تشخیص می‌دادند.

استاد دانشگاه و حوزه اظهار داشت: ویژگی دیگر حضرت معصومه (س) حفظ حجاب و عفاف است و زنان مسلمانان موظف اند تا در این مسیر از ایشان الگو برداری کنند؛ ایشان نماد یک بانوی نمونه و الگوی قرآنی برای تمام زنان عالم هستند؛ بانویی  اجتماعی که حق را از باطل تشخیص می‌دهد.

وی در پایان گفت: قرآن کریم به صورت ویژه ای به موضوع حفظ حجاب و محارم زنان اشاره کرده است و شرایط حضور یک زن مسلمان در جامعه را آورده است؛ بنابراین حضرت معصومه (س) از جمله بانوانی در اسلام بودند که تمام قوانینی که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است را رعایت می‌کردند و به آن پای بند بودند.

خبرنگار: فاطمه جباری

ارسال نظر