وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
شهید سلیمانی با مهارت راهبردی الهی پروژه داعش را شکست داد
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۰۸:۱۰ 746
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شهید سلیمانی با مهارت راهبردی الهی پروژه داعش را شکست داد

  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: ویژگی های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی و اقدامات راهبردی و مدیریت جهادی او و شهید ابومهدی المهندس بود که باعث شد پروژه بین المللی عظیم داعش شکست بخورد.  

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز یکشنبه  اول اسفند ماه در دومین روز از سومین کنفرانس بین المللی «مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی» که در تهران در حال برگزاری است، تأکید کرد: برخورداری از ایمان بسیار قوی، اعتقاد به لزوم وحدت در جهان اسلام، مطالعه پیوسته و مستمر و برخورداری از مهارت های بدیع مدیریت جهادی، شهید سلیمانی را به چهره ای کم نظیر تبدیل کرده است.
 
وی در تشریح صفات بارز شهید سلیمانی گفت: شجاعت حاج قاسم سلیمانی که برخاسته از خداترسی فوق العاده و ایمان بسیار قوی ایشان بود باعث شد کردستان عراق در مقابل داعش سقوط نکند و همان جا بود که نخستین بذرهای شکست داعش کاشته شد. او همچنین مدام مطالعه می کرد و طی سفرها یا با خودش کتاب می برد یا طی مأموریت ها، درخواست می کرد برایش کتاب تهیه کنند.
 
دکتر شهریاری درباره مدیریت جهادی سردار قلب ها گفت: شهید سلیمانی در میدان مدیریت و تحقیقات میدانی حضوری فعال داشت و این طور نبود که صرفاً پشت میز و در اتاق دربسته نظریه صادر کند و فرمان بدهد. بلکه پشت هر فرمان وی تحقیقات عملیاتی وسیعی بود.
 
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین تاکید کرد: شهید سلیمانی به گونه تزلزل ناپذیری اعتقاد داشت که باید در جهان اسلام و بین همه مسلمانان اعم از سنی یا شیعه، کرد یا عرب و فارس و همه قومیت ها وحدت وجود داشته باشد. وی به تمامی به این اعتقاد خود عمل می کرد.
 
وی در همین راستا یادآور شد: در واقع، سردار سلیمانی به گونه‌ای عمل کرد که حتی مسیحیان و ایزدی‌ها نیز عاشقانه دوستش می داشتند. کارهایی که او برای ایجاد اتحاد میان گروه‌های شیعه و سنی مقاومت در فلسطین، مانند حماس و جهاد اسلامی انجام داد، از ویژگی‌های برجسته او بود. ما شاهد بودیم که آقای  «اسماعیل هنیه» در تشییع جنازه‌اش سه بار «سلیمانی شهید قدس» را تکرار کرد.
 
دکتر شهریاری همچنین گفت: همین ویژگی های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی و اقدامات راهبردی و مدیریت جهادی او و شهید ابومهدی المهندس بود که باعث شد پروژه بین المللی عظیم داعش شکست بخورد.

ارسال نظر