وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
روحانیت تقریبی قربانی سناریوی تحریف، تکفیر و افغان هراسی
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۴:۴۴ 1217

روحانیت تقریبی قربانی سناریوی تحریف، تکفیر و افغان هراسی

روحانیت تقریبی قربانی سناریوی تحریف_تکفیر و افغان هراسی

به قلم: علی مقدس

پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت در این روزها، زادگاه نفاق و تکفیر یعنی سرزمین نجد و همتایان صهیونیسم ایشان در سرزمین اشغالی را سخت نگران ساخته است. اخبار مسرت بخش این ایام مانند: ضربات سنگین نیروهای پا برهنه یمنی به حساس ترین مراکز نفتی عربستان و عملیات های استشهادی و انغماسی مجاهدین فلسطینی در مناطق اشغالی با به هلاکت رساندن ده ها صهیونیسم و موشک باران دو پایگاه جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق توسط سپاه پاسداران، خبر از سرگیجه های ممتد اسلام هراسان دارد.

سعودی ها که در باتلاق جنگ یمن فرو رفته اند با دست درازی و پشتوانگی آمریکا و اسرائیل و فتاوای خوارج نجد(وهابیت)از هر تلاشی برای ضربه زدن به جبهه مقاومت فروگذار نکرده و با عصبانیت تمام در برابر اقتدار، قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت، در پی حاشیه سازی علیه امنیت سیاسی_اجتماعی ایران برآمده اند.

آن ها که پیش از این با استفاده از جنگ نرم ده ها بلکه صدها شبکه ماهواره ای با هدف تحریف و تکفیر شیعه، راه اندازی کرده و از هر دروغ، افتراء و تهمت علیه شیعه و جمهوری اسلامی فروگذار نکردند این روزها با تکیه بر راهبرد تحریف و تکفیر علیه شیعه به تاکتیک تنش و توطئه علیه وحدت و همبستگی اقوام و مذاهب در ایران رو آورده اند.

سناریوی تحریف 

اهل سنت شمال شرق که از دیرباز همچون دیگر مناطق سنی نشین کشور، به همدلی و همبستگی شهرت دارند، آماج توطئه و اهداف شوم دشمن قرار گرفت و همچون گذشته نشان داد که در برابر شیطنت خصمانه رسانه های وهابی _صهیونیستی که رسالت اصلی آن ها ایجاد اختلاف و افتراق در بدنه منسجم جامعه ایران است، بصیرت لازم را بکار برده و از امتحانات و فتنه های طراحی شده دشمن پیروز و سربلند بیرون خواهند آمد.

این روزها که استان گلستان و جامعه علمی کشور از ترور و قتل دو روحانی اهل سنت در محله چای بوئین گنبدکاووس غمگین و متأثر بود، رسانه های وهابی _صهیونیستی به دنبال سناریو و نقشه های شوم خود، در صدد مصادره حادثه به نفع استکبار برآمده تا بیشترین بهره سیاسی را ازتحریف حادثه ازآنِ خود کنند.

حدود ساعت 20:50دقیقه شامگاه یک‌شنبه، ۱۳ فروردین، دو روحانی به نام های آخوند « گل محمد پژمان» و آخوند «عبدالرحمان خوجه» مقابل حوزه علمیه، به ضرب گلوله، به قتل رسیدند.

پایگاه های خبری معاند و مغرض اعم از خبرگزاری های داخلی و خارجی که بخش وسیع آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم از پول های نفتی و اسلحه سازی عربستان و آمریکا ارتزاق می کنند، تلاش نمودند ترور مزبور را در جهت تحریف واقعه، جریان سازی کنند. آن ها که تاب وتحمل قرابت و همدلی اهل سنت و شیعه را ندارند، سعی داشتند تا قتل افراد نامبرده را تحریف و به یک مسئله قومیتی گره بزنند. عده دیگری تلاش نمودند تا در راستای سناریوی تحریف، موضوع را تسویه حساب مذهبی جلوه دهند وبه طور نسنجیده حادثه مزبور را واقعه ای سیاسی و مرتبط با جریانات اخیر منطقه یعنی عزل فردی پرحاشیه واهانت کننده به اهل بیت علیهم السلام که بارها فضای وحدت آمیز فریقین را ملتهب ساخته بود، پیوند دهند.

از این رو خبرگزاری های متعددی همچون ایران اینتر نشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا، العربیه، ایندیپندنت و دیگر منابع که جیره خوار استکبار محسوب می شوند و با وهابیت و صهیونیسم در ارتباط اند، به خبر مزبور دامن زدند.

اما پیشینه و رزومه عملی دو شخصیت نامبرده نه تنها موج سواری معاندین را خنثی نمود بلکه نخبگان و جامعه علمی را با دو شخصیت وحدت گرا و تقریبی گمنام آشنا کرد.

آخوند گل محمد پژمان و عبدالرحمان خوجه به انقلابی گری و همراه بودن با نظام جمهوری اسلامی ایران، شناخته می شدند. آن ها از پیام آوران وحدت و تقریب در استان نامبرده بودند که پاسداشت انقلاب اسلامی و حضور در اجتماعات ملی که متشکل از سنی و شیعه بود را نه تنها لازم بلکه تکلیف شرعی بر می شمردند. عملکرد دو روحانی اهل سنت نشان داد که هدف دشمن از قتل افراد مذکور، تحریف حقیقت تاریخی منطقه بوده که سال ها با همدلی و مسالمت در کنار یکدیگر زیسته اند، و این اشخاص با برنامه ریزی دقیق گزینش شدند که همانند دیگر اهل سنت، از روحیه انقلابی گری و همراه و در مسیر منویات اسلام و نظام گام بر می دارند.

دشمن که با ترور دو روحانی نامبرده به دنبال ایجاد تنش و اختلاف علیه جامعه منسجم گلستان بود سعی داشت تا ضارب و قاتل را شیعه ای معرفی کند که با انگیزه و اغراض قومی_ مذهبی به چنین جنایتی مأموریت یافته است. این درحالی است که اهل سنت منطقه با آگاهی و بصیرت لازم، ضارب را اجیر شده دشمن و با هدف ایجاد فتنه و توطئه قلمداد کردند. 

دشمن که دید حادثه مزبور با مدیریت بزرگان سنی و شیعه مدیریت شد و مثل همیشه بصیرت بالای اهل سنت توطئه و فتنه طراحی شده را ناکام گذاشت، به سناریوی دیگری تحت عنوان سناریوی تکفیر رو آورد و این بار روحانیت شیعه را در راه وحدت و همدلی قربانی کرد.

سناریوی تکفیر و افغان هراسی

استان خراسان که نمود دیگری از انسجام و برادری مذاهب را به نمایش گذاشته است، قرن ها شاهد رفاقت و زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کنار یکدیگر بوده است. مشهد مقدس که پیکر مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام را در آغوش گرفته است، سبب گردیده تا به برکت وجود معطر و نورانی ثامن الحجج (ع) شیعه و سنی از بارگاه ملکوتی حضرت به عنوان محور وحدت و همدلی، برای درخواست حوائج، امام علیه السلام را واسطه خود و پروردگار قرار دهند. اما دشمن سعودی که تحت آموزه های وهابی تربیت یافته، با تکیه به سناریوی تکفیر، شیعه و سنی که به قصد زیارت و درخواست حوائج از پروردگار به حرم اما رضا (ع) مشرّف می شود را مشرک و کافر می پندارد.

آنان با شناسائی روحانیون جهادی شیعه با نام های « حجت الاسلام اصلانی» « حجت الاسلام پاکدامن» و « حجت الاسلام دارایی»که در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر مشهد به امر تبلیغ و روشنگری و نقد جریان وهابیت و تکفیر اشتغال داشتند، قربانی اغراض پلید خود کرده و با استفاده از یک عنصر تکفیری، آنان را مورد سوء قصد قرار دادند. در این حادثه که فرد تکفیری با استفاده از سلاح سرد هر سه روحانی را از ناحیه گردن مورد اصابت قرار داد، سبب گردید حجت الاسلام اصلانی که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و دو برادر خود را در دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده بود، به درجه رفیع شهادت نائل گردد. دو روحانی دیگر نیز تحت مراقبت های ویژه و تیم درمانی قرار دارند.

نکته قابل توجه در این عملیات تروریستی این است که فرد ضارب از اتباع افغانستانی انتخاب شده و دشمن با چنین انتخابی در تلاش بوده تا علاوه برسناریوی تکفیر با معرفی کردن شیعه به عنوان کافر و مشرک، به سناریو و پروژه افغان هراسی که مدت ها از سوی اپوزیسیون و دشمن، علیه جمهوری اسلامی به خاطر پناه دادن به آوارگان جنگی مطرح است، دامن بزند. افغان ها که به خاطر گرسنگی، فقر و زمستان استخوان سوز افغانستان از ترس طالبان و بیکاری و گرسنگی به ایران آن هم برای مدت موقت پناه آورده اند، مورد شیطنت رسانه ای وهابیت و ...قرار گرفته اند. 

هدف دشمن ایجاد افغان هراسی در ایران و ایرانی هراسی در افغانستان است. زیرا اخراج آمریکایی ها و انگلیسی ها از افغانستان تجربه بسیار تلخی برای آنان بود و آن ها سعی می کنند این ضربه را به گونه دیگری جبران کنند.دشمن تلاش نمود تا با اغفال تبعه افغانستانی به پروژه افغانستان هراسی نیز دامن بزند و در ابتدا طیفی را با خود همراه کند.

اما به برکت خون روحانیت مظلوم و ایثارگر و با بصیرت و آگاهی مردم خراسان و ایران، سناریوی تکفیر و افغان هراسی نیز همچون سناریوی تحریف ناکام ماند و توجه خاصه حضرت رضا علیه السلام و دعای مردم در ماه مبارک رمضان، سبب گردید تا مردم ایران بیش از پیش در برابر توطئه و فتنه های دشمن، عاقلانه و به دور از تعصب و احساس مواجه شود.

ارسال نظر