وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رفع توطئه‌های دشمنان اسلام با تقریب مذاهب صورت می گیرد
۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۰ 195
مولوی شنبه زهی در گفت‌وگو با تقریب:

رفع توطئه‌های دشمنان اسلام با تقریب مذاهب صورت می گیرد

مولوی واحدبخش شنبه زهی امام جمعه اهل سنت سرسوره شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید و اعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا، یعنی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید بنابراین وظیفه ما مسلمانان است که به این پیام الهی گوش فرا دهیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: تقریب در لغت به معنی نزدیک کردن است و در معنی خاص، حرکتی است که علمای مذاهب اسلامی آن را پایه‌ریزی کرده‌اند تا مسلمانان به یک‌دیگر نزدیک شوند، بنابراین هدف از تقریب نزدیکی مذاهب اسلامی می‌باشد.

مولوی شنبه زهی خاطرنشان کرد: تقریب مذاهب به معنی رفع اختلافات بین مسلمانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان است، در واقع تقریب موضوعی علمی و عملی است که با اجتماع عالمان مذاهب، برای طرح مباحث نظری، در فضای سالم و علمی و به دور از تعصب، تحقق پیدا می‌کند.

امام جمعه اهل سنت در سرسوره ابراز داشت: یکی از ثمره های تقریب، تفکر و سعه صدر است. باید گفت همگرایی مذهبی، همگرایی سیاسی و همگرایی اقتصادی و بازخوانی مجدد متون اسلامی از راه های رسیدن به تقریب است.

مولوی شنبه زهی در پایان به راهکارهای رسیدن به تقریب و وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: پرهیز از افراط گرایی و تند روی، انجام کار های وحدت آمیز با بهره گیری از اقشار محبوب جهان اسلام، وجود رهبری واحد، مباحثه در خصوص مشترکات همراه با حفظ احترام از جمله این راهکارها به حساب می‌آید.

ارسال نظر