وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق: تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۴۷ 999

رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق: تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است

رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق اظهار داشت: تهدیدهای آمریكا علیه منطقه و ملت های مسلمان چیز تازه ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است. 
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع با سید عبد القادر آلوسی رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق دیدار و گفتگو کرد. 
دبیرکل مجمع با اشاره به پدیده تکفیر به مثابه جریانی خطرناک در دنیای اسلام، گفت: علما و نخبگان برای این موضوع باید طراحی راهبردی داشته باشند تا با هم اندیشی بتوانند راهکاری برای حل این چالش دنیای اسلام ارائه کنند.
وی بر لزوم فعالیت های علمی و فرهنگی برای مبارزه با تکفیر تاکید و خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید به تقویت تقریب مذاهب اسلامی، گفت وگو و تفاهم بر سر مشترکات، پرهیز از اختلاف افکنی و نمودهای تشدید آن، بازگشت به قرآن و فهم دقیق رویکردهای قرآنی در جلوگیری از تفرقه و اتحاد دنیای اسلام را، در دستور کار و عمل خود قرار دهد.
در ادامه این دیدار سید عبدالقادر آلوسی تاكید كرد: توطئه های آمریكا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آنها اكنون كاملا آشكار شده و همین امر باعث تقویت اردوگاه حق طلبان و دوستداران اسلام شده است.
وی ادامه داد كه تهدیدهای آمریكا علیه منطقه و ملت های مسلمان چیز تازه ای نیست و تنها راه مقابله با تهاجم حفظ وحدت و برادری است. 
سید عبدالقادر آلوسی تاكید كرد: امروز می بینیم كه در پی رسوایی مزدوری های برخی حكام منطقه برای رژیم صهیونیستی و آمریكا، دفاع از ارزش های اسلامی و منافع امت اسلام حتی گسترده تر از قبل شده است.
این عالم اهل سنت عراق خاطرنشان ساخت كه تحریم های یك جانبه ی آمریكا علیه ایران اقدامی جنایتكارانه و تجاوز به یك ملت مسالمت جو محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه همبستگی و وحدت ایران، عراق و دیگر مسلمانان سبب افزایش قدرت است، گفت: برای مقابله با اقدامات تحریك آمیز و جنگ طلبانه آمریكا در منطقه اتحاد و وحدت مورد تاكیدمان است.
رئیس جمعیت علمای رباط محمدی عراق تاکید کرد: نهضت علمی ضد داعش که ابومهدی مهندس آن را آغاز کرد، ادامه خواهیم داد زیرا به این وسیله می توانیم به سوی ریشه کن کردن جریان تکفیری پیش برویم.

ارسال نظر