وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیداردبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۴ 576

دیداردبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر چهارشنبه با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای اهدافی که در اساسنامه برایش تعیین شده یکی از وظایفش ایجاد تقریب بین مذاهب اسلامی و تلاش در جهت دستیابی به وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه مفهوم امت واحده یک مفهوم مقدسی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، اظهار داشت: ما معتقدیم برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی، مفهوم امت یک مفهومی است که نیازمند تفسیر، توضیح و تبیین است.

دکتر شهریاری اظهار داشت: اولین هدفی که از سفر به استان کردستان داشتیم، تبیین مفهوم امت واحده است تا ما بتوانیم یک دورنما، یک قله ی بلند و یک آرمان عظیمی را نه تنها برای کشورمان بلکه برای کل جهان اسلام ترسیم کنیم تا با این آرمان بتوانیم مسیر نوینی را به سوی تمدن نوین اسلامی رقم بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به دبیرکل مجمع جهانی تقریب، توضیحاتی پیرامون ارتقای سطح علمی و معیشتی روحانیون اهل سنت استان کردستان ارائه کردند.

ارسال نظر