وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار دکتر شهریاری با ماموستا رستمی
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۸:۲۶ 699

دیدار دکتر شهریاری با ماموستا رستمی

حجت الاسلام والمسلمین دکترحمید شهریاری روز جمعه با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر شهریاری در این دیدار اظهار داشت: ما به کردستان آمدیم برای عرض ارادت به مردم غیور و شریف کردستان و ارادت به ماموستا های اهل سنت که پای انقلاب ایستادند و از ارزش های انقلاب دفاع کرده اند.

وی افزود: علمای کردستان این ارزش ها را در طول ۴۰ سال ترویج کردند و درسی که مقاومت در مقابل استکبار و ظالمان بود را از مکتب امام خمینی(ره) به جامعه ترویج کردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: بزرگترین ضربه را آمریکا، رژیم صهیونسیتی و استکبار انگلیسی از ملت ایران خورده است و این به برکت درس هایی بوده که امام و رهبری به ما آموخته اند.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: اتفاقی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران افتاده است در طول تاریخ بی نظیر بوده است و این مهم تنها در زمان رسول الله(ص) نمود داشته است.

وی افزود: درسی که ما از امام و رهبری آموختیم اختصاص به خودمان نداشته بلکه ملت های مسلمان و آزادی خواه دنیا نیز از این مکتب بهره گرفته اند.

دکتر شهریاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: رژیم صهیونسیتی از اینجا آسیب دیده که مظلومین و مستضعفین منطقه در قالب جبهه ای منسجم در برابر آنان ایستاده اند و علاوه بر آزادسازی جنوب لبنان موجب انزوای رژیم صهیونسیتی شده اند.

وی افزود: جوانان غزه با درس گرفتن از جوانان لبنان به ساخت موشک مبادرت کردند و امروز استکبار جهانی می ترسد که این تفکر در نصر، الجزایر، تونس، مراکش و کشورهای حاشیه خلیج فارس تعمیم یابد.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: اکنون مردم کشورهای منطقه با تأسی از انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده اند که چرا حق نداشته باشند مجلس و حاکم انتخاب کنند و این درسی است که جمهوری اسلامی به مردم منطقه آموخته است و حکام ظالم و مستکبر منطقه را در واهمه انداخته است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: با تلاش های روحانیت شاهد انسجام مردمی در منطقه کردستان  هستیم و ما امروز آمده ایم که از ماموستا رستمی به عنوان افتخار مردم کردستان در حوزه تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد امت اسلامی تقدیر کنیم.

وی افزود: امیدواریم رستگاری و سعادت نصیب همه ما شود و ظلم و استکبار از جهان رخت بربندد و خانه عنکبوتی رژیم صهیونسیتی از هم بپاشد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار اظهار کرد: شهدای ما پیام شجاعت و استقامت و صبر را به جهانیان دادند و هیچ دشمنی به خودش جرأت نمی دهد به این آب و خاک طمع کند.

وی افزود: سفر دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان نشان دهنده این است که مبحث وحدت توسط مسئولان نظام در ایران اسلامی بسیار جدی گرفته می شود و تا این وحدت باشد سنگر مستحکم ملت ایران با قابل شکستن نیست.

 ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: حمایت ایران از فلسطین موجب افتخار همه مسلمانان است و بازخورد این مهم را در سفرهایمان به مدینه و مکه دیده ایم.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه کشورهای اسلامی از آتش فتنه دور باشند و جهان اسلامی متحد باشند.

ارسال نظر