وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دکتر شهریاری: از منظر شهید سلیمانی وحدت جهان اسلام تنها راه مقابله با استکبار جهانی بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۹:۵۴ 1269
نشست علمی «نقش سردارشهید قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛

دکتر شهریاری: از منظر شهید سلیمانی وحدت جهان اسلام تنها راه مقابله با استکبار جهانی بود

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» با اشاره به شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امام راحل که مؤسس انقلاب بودند از همان ابتدا در اقدامات برجسته‌ای تربیت نیروهای مخلص و متعهد جهادی در مسیر مقاومت و اسلام را در دستور کار قرار دادند. این حرکت امام موجب پیدایشی از نسل جوان شد که توانستند با دست خالی در مقابل استکبار بایستند.
وی با اشاره به دو ویژگی این نسل گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در رأس این نسل بود. اولین ویژگی این نسل ایمان راسخ‌شان به خداوند بود که در برابر کفار و رفتارهای آنها می‌ایستادند و به غیر از خداوند ترسی نداشتند و افرادی مقید بودند و بر آنچه که می‌گفتند عمل می‌کردند. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: دومین ویژگی این نسل این بود که همواره بر مطالعه و دانش خود می‌افزودند. همین امر باعث شده بود که شخصی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سهم منطقه‌ای و جهانی زیادی از موضوعات داشته باشد. به قدری مطالعه و گسترش فهم و دانش برای این نسل مهم بود که حاج قاسم به هر کجا می‌رفتند یک موسسه مطالعاتی را کلید می‌زدند و این نشان از آینده‌نگری شهید سلیمانی داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری یادآور شد: وجود این نسل بر ایمان منطبق بود و همواره نکات کلیدی را با مطالعه و نقشه راهبردی مدیریت می‌کردند. حاج قاسم سلیمانی مدیر جهادی بود نه مدیر که پشت میز قرار بگیرد. ایشان اعتقادی وصف‌ناپذیر به وحدت جهان اسلام داشت و معتقد بود برای اینکه جلوی استکبار جهانی بایستیم باید وحدت داشته باشیم و همواره درصدد بود بین شیعه و سنی، کرد و عرب، عجم و عرب و... اتحاد ایجاد کند و در همین زمینه فعالیت‌هایش را در مناطقی همچون کردستان و فلسطین شاهد بودیم. اهل سنت منطقه نسبت به حاج قاسم اعتقاد داشته و براساس مدیریت جهادی ایشان حرکت می‌کردند.
وی افزود: اسماعیل هنیه در مراسم ترحیم سردار دل‌ها؛ حاج قاسم را به عنوان شهید قدس معرفی کرد و این نشان از آن دارد که حاج قاسم زبان قدرت را فهمیده بود. جهان اسلام جهان ترکیبی است و برای به قدرت رسیدن این جهان باید بر وحدت تاکید کنیم. اگر می‌خواهیم در میدان پیروز شویم باید دست به دست هم بدهیم و از فرقه‌گرایی دست برداریم و این درس حاج قاسم برای ما است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: دنیا در مقابل انقلاب اسلامی ایستاد و از هر راهی بهره برد. جنگ هشت ساله به راه انداخت و داعش را برای تخریب ایران به وجود آورد اما با امثال شهید حاج قاسم سلیمانی نه ‌تنها چهره اسلام را نتوانست تخریب کند بلکه باعث نشر و گسترش بیشتر اسلام نیز شد.

ارسال نظر