وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دفاع از مظلوم یک حکم عقلی و شرعی برای ماست
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۱۵:۲۰ 782
دبیرکل مجمع تقریب در سومین کنگره بین المللی قدس شریف:

دفاع از مظلوم یک حکم عقلی و شرعی برای ماست

سومین کنگره بین المللی قدس شریف، به همت معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور تنی چند از شخصیت های برجسته کشوری و بین المللی و با مشارکت دستگاه های مختلف روز چهارشنبه در محل لانه جاسوسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع در این کنگره اظهار داشت: در مسأله فلسطین تجربه تلخ تاریخی را داریم که به شکست شش روزه مصر و اردن و سوریه از اسرائیل باز می گردد و نباید تجربه این شکست را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: این شکست در زمان جمال عبدالناصر اتفاق افتاد؛ حال آنکه که مصر دارای تجهیزات نظامی خوبی بود و برایش مسلم بود اسرائیل را زیر و زبر می کند؛ اما اسرائیل نقطه ضعف و قوت جهان اسلام را فهمیده بود. جمال عبدالناصر پیاده نظام خود را وارد صحرای سینا کرد ولی حمله نکرد،  این کار باعث شد اسرائیل به یکباره از سوراخی در دریا تمام هواپیماهای خود را بلند کرد و تمام زیر ساخت های نظامی مصر را ظرف دو ساعت نابود کرد و عملا ارتش مصر زمین گیر شد چون با تدبیر عمل نکرد؛ اسرائیل ظرف شش روز توانست بخش‌های زیادی را اشغال کند.

دکتر شهریاری گفت: تجربه شیرینی  هم مقابل ما است و آن مقاومت است.که اگر محکم بایستیم جواب می‌گیریم و پیروزی را می بینیم؛  امروز اسرائیل به شدت در انزوا قرار گرفته است و برنامه ریزی توسعه خود را از دست داده و بسیاری از برنامه های پنهان خود را آشکار می کند، از جمله اینکه یارهای پنهان خود از کشورهای عربی را آشکار کرد و این 
به معنای شکست رژیم صهیونیستی است. امروز رژیم صهیونیستی جرات ندارد گلوله ای به طرفی بفرستد چون از واکنش های آن می‌ترسد.

وی تأکید کرد: ما در همین حال باید مراقبت کنیم و آگاهی کامل نسبت به دشمن داشته باشیم. ما در سه ساحت با رژیم صهیونیستی مواجه هستیم؛ دیپلماسی، رسانه و نظامی که باید بتوانیم راه حلی برای آن ارائه دهیم و همیشه آماده باشیم، چرا که اگر دشمن را دست کم بگیریم او از پای نمی نشیند و پیوسته آماده و آگاه است.

دکتر شهریاری خاطر نشان کرد: مقاومت ما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری طی چهل روز و اندی سال دشمن را در گوشه ای قرار داد، اما با عین حال که دشمن در ضعیف ترین مرحله خود قرار دارد، در خطرناک ترین مرحله نیز هست. دشمن پیشرفت کرده است و ما هم مقاوم‌تر شده ایم؛ موقعیت او خطیرتر شده و ما نیز تقویت شده ایم و امروز موشک نقطه زن داریم.

وی تأکید کرد: دوستان نظامی ما باید آماده تر باشند و تجربه تلخ تاریخی گذشته را نباید تکرار کنیم، در زمینه دیپلماتیک هم باید آماده بود چرا که هر لحظه ممکن است از دشمن اقدام غیر عادی سر بزند. البته ما آغازگر هیج جنگی نخواهیم بود اما اگر به ما حمله شود قطعا دفاع خواهیم کرد و دشمن را تا عمق خاکش دور می کنیم.

دکتر شهریاری تأکید کرد: دفاع از مظلوم یک حکم عقلی و شرعی برای ماست و ما حاضریم در همه زمینه ها به مردم فلسطین یاری رسانیم.

وی افزود: تردید نکنید که اگر رژیم صهیونیستی آغازگر جنگی باشد، ما هیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و دستگاه دیپلماسی ما باید در این زمینه آماده باشد؛ نباید تنها به راه‌های زمان صلح فکر کرد، بلکه باید برای زمان جنگ هم راه حل داشته باشیم که بدانیم اگر خطایی از دشمن سر زد چه اطلاعاتی را باید ارائه دهیم. چون دستگاه رسانه ای صهیونیستی ممکن است قضایا را برعکس جلوه دهد.

دبیرکل مجمع تقریب در پایان گفت: وعده الهی مبنی بر نصرت مجاهدین نزدیک است چون ما به سنت پیامبر(ص) عمل می کنیم و در راه خدا حرکت می کنیم؛ سعی کنیم جهاد ما فی سبیل الله باشد و این گروه و آن گروه نکنیم و با تفرقه خود را سست نکنیم.

ارسال نظر