وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
در جامعه اسلامی فاصله بین فقیر و غنی باید کم باشد و عدالت اجتماعی رعایت شود
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۴:۱۹ 922
دکتر شهریاری در کنفرانس وحدت امت کراچی:

در جامعه اسلامی فاصله بین فقیر و غنی باید کم باشد و عدالت اجتماعی رعایت شود

دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد: همه ما باید به رسول خدا(ص) همراهی و معیت داشته باشیم که این معیت دو شاخصه دارد، یکی دوستی با مسلمانان و دیگری دشمنی با کفار حربی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری در کنفرانس وحدت امت در کراچی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان کنفرانس مذکور، خلاصه ای از طرح اتحادیه اسلامی را برای حضار تشریح کرد و گفت: ما باید از تفرقه، جنگ، ترور، تکفیر، تنازع و اردوکشی خیابانی جلوگیری کنیم و در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای با هم مشاجره نکرده و علیه هم توهین نکنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی در پاکستان در حال ترجمه به زبان اردوست،لایه ها و اجزای مختلف این اتحادیه را تشریح و بر ضرورت دوری از تفرقه و همکاری بین اجزای جهان اسلام تأکید کرد.

دکتر شهریاری افزود: همه ما باید به رسول خدا(ص) همراهی و معیت داشته باشیم که این معیت دو شاخصه دارد، یکی دوستی با مسلمانان و دیگری دشمنی با کفار حربی است.

وی همچنین تأکید کرد که بر مبنای نظریه اتحادیه کشورهای اسلامی ما به عنوان کشورهای اسلامی از جاکارتا تا طنجه باید قدرتهایمان را به هم اضافه کنیم و در همه زمینه ها از جمله سیاسی و علم و فناوری و ...با هم، هم افزایی داشته باشیم؛ در امنیت و ثروت و خدمت رسانی به امت اسلامی مشارکت داشته باشیم؛ به فرض مثال اگر ما موشک داریم باید به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم تا آنها هم در مقابل دشمن ایستادگی کنند. از نظر امنیتی نیز نباید شاهد تروریسم در مرزهای خود باشیم.کشورهای اسلامی نیمی از ثروت نفت و گاز جهان را در اختیار دارند و نباید این ثروت را علیه یکدیگر استفاده کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: در صورت تشکیل امت واحده ما باید به همه نشان دهیم که فرقی با امت واحده اروپایی داریم؛ آنها تابع مسلک لیبرالیسم هستند و ما تابع مسلک اسلامی هستیم.

وی در ادامه به ویژگی جامعه اسلامی از جمله تعهد در شریعت، اخلاق اسلامی، اصلاح فساد در جامعه اسلامی،  عدالت اجتماعی، بسیج مقاومتی و ... اشاره کرد  و گفت: هر مسکلی باید طبق رأی مجتهد و مفتی خود واجبات و حدود الهی را رعایت کند.

دکتر شهریاری ادامه داد:اخلاق اسلامی مربوط به روح انسان می شود. دو نفر که با هم نماز می خوانند، یکی معنویت دارد و یکی حواسش به دنیاست؛ حال آنکه اخلاق اسلامی انتظار دارد، دلت به سوی خدا باشد نه فقط جسمت.

دبیرکل مجمع تقریب اظهار داشت: نکته بعدی این است که ما با به عنوان مسالک مختلف باید با هم اخوت داشته باشیم و از ایجاد فسادهای اخلاقی در جامعه جلوگیری کنیم.

وی افزود: نکته دیگر اسلامی شدن عدالت اجتماعی است به این معنا که در یک جامعه اسلامی فاصله بین فقیر و غنی باید کم باشد و مردم به نان شب احتیاج نداشته باشند.

دکتر شهریاری در مورد بسیج مقاومتی هم گفت: جامعه اسلامی باید ارتش قوی مردمی داشته باشد تا بتواند با مقابل دشمن مقابله کند که اگر ما بتوانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم دیگر به مرز و بوم ما چشم طمع نخواهد داشت.

ارسال نظر