وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: علما برای ریشه کنی تکفیر باید در جامعه نقش آفرینی کنند
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۸ 864

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: علما برای ریشه کنی تکفیر باید در جامعه نقش آفرینی کنند

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مفتی راغب نعیمی رئیس حوزه علمیه نعیمیه از حوزه های مشهور در ایالت پنجاب و از شخصیت های تأثیرگذار جریان بریلوی اهل سنت در پاکستان با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به منظور دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه، بر روابط تنگاتنگ بین شیعه و جریان فکری بریلوی برای تقویت وحدت و مقابله با جریان های انحرافی تکفیری تأکید کرد.
 
در این نشست محسن مسچی معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرتضی بیات مدیرعامل خبرگزاری تقریب، اسماعیل نوری مدیرکل بین الملل،  جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ و فراتی سرپرست سرکنسولگری ایران در لاهور نیز حضور داشتند.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری؛ رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاکستان در گفتگو با مفتی راغب نعیمی،  فقر و جهل را دو مشکل مهم جهان اسلام در شکل گیری تفکرات افراطی گری دانست و گفت: در صورتی که بتوانیم آموزش و سطح سواد را در کشورهای اسلامی از جمله در پاکستان به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین افزایش دهیم یقیناً اثرات منفی فقر و جهل یعنی افراطی گری و تروریسم پایان می یابد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان نقش مهم علمای سنی و شیعه برای خدمت به مردم از جمله افزایش سطح سواد آموزی، افزود: وجود مدارس و علما در پاکستان برای خدمت به انسانیت در پرتوی دین اسلام یک ظرفیت بزرگ و بالقوه است که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه جمعیت کثیری از مردم این کشور متعلق به جریان فکری بریلوی هستند، گفت: جریان های مختلف اهل سنت در پاکستان باید برای ریشه کنی تفکر تکفیری در جامعه نقش آفرینی کنند چرا که افکار تکفیری ضربه ای جبران ناپذیری بر بدنه جامعه مسلمان وارد کرده است.
 
دکتر شهریاری در ادامه با بیان اینکه نباید اختلافات جزو اولویت علمای مذاهب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه و مسئولیت اصلی علما باید ریشه کن کردن فقر و جهل از جامعه باشد زیرا دغدغه اصلی مردم در جوامع اسلامی تأمین ضروریات اقتصادی است.
 
وی همچنین بر همکاری و تعامل بین همه مذاهب اسلامی برای تقویت وحدت اسلامی تأکید کرد و گفت: علمای همه مذاهب اسلامی باید همیشه سمینارها، همایش ها و میزگردهای مشترکی برگزار کنند تا از این طریق بین آنها ارتباط ها و همفکری ها و هماهنگی های دائمی وجود داشته باشد.

ارسال نظر