وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: پاکستان به سمت تفکر تقریبی پیش می رود
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۸:۱۳ 200

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی: پاکستان به سمت تفکر تقریبی پیش می رود

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری و هیأت و همراه صبح امروز پس از بازدید از کتابخانه و مدرسه جامعه الکوثر با حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی نجفی رئیس جامعه الکوثر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر گفتگوی بین علما و توجه به نقاط مشترک برای ایجاد وحدت، گفت: برقراری ارتباط و بحث در مورد نقاط مشترک سبب نزدیکی و اتحاد می شود.

دکتر شهریاری با بیان اینکه در پاکستان به سمت تفکر تقریبی پیش می رویم، تصریح کرد: تقریب بین مذاهب، همزیستی مسالمت آمیز در جهت وحدت را به همراه می آورد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با ارائه توضیحاتی در خصوص فقه فضای مجازی بر لزوم توجه علما به علوم جدید تاکید کردند.

وی اضافه کرد: دقت علما بر عملکرد وعاظ برای اینکه خدای ناکرده سبب انشقاق در میان شیعیان و اهل سنت نشود، بسیار دارای اهمیت است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن علی نجفی رئیس جامعه الکوثر نیز با خیرمقدم به هیات ایرانی در پاکستان، توضیحاتی در رابطه با فعالیت های جامعه الکوثر بیان کردند.

رئیس جامعه الکوثر با بیان اینکه تقریب و نزدیکی بین مسلمانان دارای اهمیت زیادی است، افزود: در پاکستان تلاش زیادی برای نزدیکی بیشتر بین مسلمانان کردیم تا توهینی صورت نگیرد.

ارسال نظر