وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جهان اسلام نیازمند کارگروه کارشناسان در کشورهای اسلامی در هنگام تحقق بحران و آسیب است
۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۴ 342
سرافراز در گفتگو با تقریب:

جهان اسلام نیازمند کارگروه کارشناسان در کشورهای اسلامی در هنگام تحقق بحران و آسیب است

حجت الاسلام محمدعلی سرافراز کارشناس علوم دینی و استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب بیان نمود: از محورهای مهم ایجاد اتحاد اسلامی مسئله همدلی و همدردی میان مسلمانان است؛ به طوری که اگر بشود این همدلی و همدردی در سختی ها و مشکلات ، مصائب ، بحران ها و  آسیب ها رسیدگی و پیگیری شود.

وی افزود: در واقع کاری ملموس و عملی  برای تقویت و تحکیم وحدت امت اسلامی شده است؛ مسئله مورد نظر، طراحی و ترویج این همدلی و همدردی بین مسلمانان در مواقع بحران و مشکلات می باشد.

حجت الاسلام سرافراز ادامه داد: برای اصل ایجاد همدلی و همفکری در سختی های مسلمانان نسبت به یکدیگر، علاوه بر آنکه اندیشه ، خرد و عقل بر آن حکم می کند، روایاتی از معصومین علیهم السلام و از بزرگان دین ما بدست ما رسیده است که گویای این مطلب است.

وی عنوان کرد:  مسلمانان باید در زمان ظهور بیماری ها به دیدار همدیگر بروند و در مورد فقر و مشکلات مالی همیار همدیگر باشند و در سختی ها بی تفاوت نباشند، اگر این روحیه در بین مسلمانان ایجاد شود نتیجه اش قطع امید از کفار و دلگرمی مسلمین خواهد شد، "أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ".

حجت الاسلام سرافراز تصریح کرد: در حقیقت این مسئله مهم امت اسلامی یعنی اتحاد و همدلی، به صورت ملموس و محسوس در میان مسلمانان رواج خواهد کرد؛ لازم است برای ایجاد طراحی این همکاری و همفکری، برنامه ریزی هایی صورت گیرد و سپس آن را ایجاد نمود و ترویج دهند و به صورت کاربردی در آوردند.

وی در پایان تاکید کرد: نیازمند کارگروه کارشناسان در کشورهای اسلامی و در هنگام تحقق بحران و آسیب هستیم؛ باید در هر منطقه ای که امکان وجود مشکل و بحران برای مسلمان وجود دارد، کارشناسانی را قرار داده تا به سرعت و همراه با کرامت و حفظ حرمت مشکلات حل و فصل گردد.

ارسال نظر