وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جهان استکبارهیچ فرهنگی جز فرهنگ لیبرالی خود را قبول ندارد
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۲:۲۶ 404
دکتر شهریاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان:

جهان استکبارهیچ فرهنگی جز فرهنگ لیبرالی خود را قبول ندارد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: جهان استکبار هیچ فرهنگی جز فرهنگ لیبرالی خود را قبول ندارد و در تلاش است با ابزارهای مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها فرهنگ‌های دیگر را در خود ادغام کند.
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکترحمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در یکصد و دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید براساس دستور قرآن به سمت وحدت اسلامی گام برداریم و در این مسیر نقش‌آفرینی کنیم.
وی افزود: جهان استکبار هیچ فرهنگی جز فرهنگ لیبرالی خود قبول ندارد و در تلاش است با ابزارهای مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها فرهنگ‌های دیگر را در خود ادغام کند.
دکتر شهریاری گفت: استکبار جهانی در موضوع جهانی‌سازی دنیا سعی دارد همه فرهنگ‌ها را در خود ذوب کند و در همین راستا هضم خط و زبان‌های دیگر کشورها در زبان خودش را دنبال می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: همین هژمونی استکباری در کشور ترکیه اتفاق افتاده این در حالی بوده که زبان و یا خط در این کشورها طی ۱۵۰ سال گذشته فارسی بوده است.
وی گفت: در کنار جهانی‌شدن مولفه‌ای دیگر با عنوان جهانی‌سازی وجود دارد که مردم را به نوعی به لحاظ آداب و رسوم و فرهنگ مشکل می‌سازد.
دکتر شهریاری با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید با این جهانی‌سازی مقابله کنیم افزود: ما مخالف جهانی شدن نیستیم ولی حرکت به سمت جهانی‌سازی زیانبار است و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد امروز به سمت وحدت فرهنگی در سطح جهان پیش می‌رویم و ما در نظام جمهوری اسلامی معتقد هستیم اقوام باید هویت خود را حفظ کنند.
وی افزود: حفظ هویت‌های قومی مورد تایید و یک ارزش عقلایی است اما مخالف قومی‌گرایی هستیم، اینکه هر قوم خود را ارزشی بداند و سایر اقوام را کم ارزش بشمارد خلاف اسلام است.
دکترشهریاری با تاکید بر اینکه هویت‌های قومی باید حفظ شود، افزود: ما با انگلیسی کردن فرهنگ مخالف هستیم اما مخالف این نیستیم که زبان انگلیسی و غیره را یاد بگیریم.
وی افزود: فرهنگ لیبرالی که امروز در بین برخی جوانان ترویج پیدا کرده همان هژمونی استکبار برای حذف فرهنگ‌ها و ادغام آن در فرهنگ خود است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد:  مخالف قومی‌گرایی و ملی‌گرایی هستیم و آنچه در تقابل با این فرهنگ استکباری قد علم کرده، فرهنگ انقلاب اسلامی است.
دکترشهریاری اضافه کرد: هژمونی استکبار به دنبال حذف همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها به بهانه جهانی‌شدن است و جوانان ما باید در کنار یادگیری دانش جدید، فرهنگ غنی خود را حفظ کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: معتقد هستیم که زبان و خط ایرانی گستره‌ای از جغرافیای جهان را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه نباید با برخی ارزش‌هایی که امروز جوانان کسب می‌کنند مقابله کنیم، گفت: باید با مدیریت مناسب به نحوی جلو برویم که در کنار کسب این ارزش‌ها فرهنگ غنی خود را حفظ کنند.

ارسال نظر